Hallå, är helt ny på detta med ljud, håller på med ett litet ljudprojekt i båten och har några frågor om Jag fattat detta med slutsteg. just nu har jag Dessa: http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … are-7.html frågan är då, eftersom jag ska köpa en bas/sub senare kan jag ha ett 3kanals steg till bas+bakre högtalare och ett 2 kanals steg till de Främre? Jag har ju 2 st röda + 2 vita (lågnivå kablar?) från stereon är det dessa jag kopplar till stegen? En röd å en vit till vardera steg?
Vad bör jag tänka på när jag väljer steg? Watt osv? Ska vara marina steg.
Nu vet inte jag vad du har för båt, men ofta så brukar just högtalarna sitta väldigt solexponerande, vilket är det stora skillnaden mellan bil och marin högtalare. dem för bil gillar inte direkt solljus och UV ljuset som lätt bli i en båt. Stegen brukar man lättare kunna gömma undan under luckor m.m..
Nu vet inte jag vad du har för båt, men ofta så brukar just högtalarna sitta väldigt solexponerande, vilket är det stora skillnaden mellan bil och marin högtalare. dem för bil gillar inte direkt solljus och UV ljuset som lätt bli i en båt. Stegen brukar man lättare kunna gömma undan under luckor m.m..
Okej jag förstår, men har tak på båten så de får inte överdrivet med solljus, hoppas de klarar sig.