Bra smidig domkraft eftersökes

makksi
17 juni 2011 · 15 Inlägg

Då har biltemadomkraften äntligen sagt upp sig, så nu är jag på jakt efter en ny. Den kommer att användas i princip dagligen/några dagar i veckan, så jag har satt budgeten på 2000-3000. Vill gärna ha en som lyfter högt men ändå är ganska låg, och som är lätt att bära då den ska med på folkracetävlingar var och varannan helg. Snabblyftande och pedal är ett plus.

Har kikat lite på denna: http://handla.swedol.se/images/large/VT-46001.jpg

Något sånt är väl det jag är ute efter, men tänkte om det fanns nån bättre.

Tacksam för svar!

aakesson
17 juni 2011 · 812 Inlägg

jag har en sådan som visas på bilden och jag är riktigt nöjd med den

makksi
17 juni 2011 · 15 Inlägg

Hur länge har du haft den, och har den visat några tecken på att börja gå sönder än?

loow Jävel
17 juni 2011 · 2 018 Inlägg

Vi hade två såna i Camaro-cup teamet där ja skruvar. Båda gick sönder, och så var dom väldigt vingliga i sidled. Svårt o se om de är exakt en sådan, men väldigt lik.
Sen köpte vi en likadan fast med dubbelkolv, men den var inte heller nån höjdare..
Så nu har vi två stycken stora as som knappt går att bära, men som är väldigt snabba och låga och lyfter högt.

You got to risk it, to get the biscuit :)
makksi
17 juni 2011 · 15 Inlägg

Ok, trist. Just att domkraften är smidig att bära är en stor fördel då folkracedepåerna runt om i landet oftast består av grus och stenar, och är väldigt ojämn.

aakesson
17 juni 2011 · 812 Inlägg

makksi skrev:
Hur länge har du haft den, och har den visat några tecken på att börja gå sönder än?

har haft den i ca 2 år dock så används den kanske 5 gånger per år så inget har gått sönder än

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang