Råd om val av verkstad SEAT eller VW

Supragrow
24 maj 2011 · 120 Inlägg

Behöver lämna in min bil på en auktoriserad verkstad för den strular med Startspärr,tändning,immolizer eller nåt.. Har fått tecken av en allbilverkstad genom felsökning men dom kan inte göra något mer.

Det är en Seat.. Är det bästa då att åka till en Seat verkstad eller går det lika bra med en VW ? kan de vara billigare ochså?

H-Jansson
30 maj 2011 · 8 Inlägg

Borde fungera lika bra att lämna in den hos volkswagen smile priset är förmodligen likartat också big_smile
Vad är det för Seat du har förresten? big_smile

Cupra_
31 maj 2011 ·

Jag skulle åkt till Bjurkell bil i Bromma om jag var du (De finns i väsby med). Jag har haft mina seater på VW också men det har varit hafsjobb så man har fått åka tillbaka sen, bjurkell däremot är trevliga, smidiga och får det gjort rätt från början. www.bjurkellbil.se

pellepopp
19 juni 2011 · 50 Inlägg

Helloo!Den dras inte med samma problem som en "uppsjö" av scoda octavior o Golfar gör?nnnämligen kontaktglapp mellan läsarspolen på tändlås o instrumentpanel?Har själv en octavia 98 med startspärrsproblem..men som löste sig!På scodaforumet så var det en som rekomenderade byte av två kablar från nyckel till mätarinstrument..o vips så fungerade allt klanderfritt!Kabel nummer till scodaVAG 1U0 971 809

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang