2100
Sök

Eftermontera mätarhus med färddator i audi a4 1.8T -99

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Har en Pre-facelift audi avant 1.8T -99 som inte har färddator i mätarhuset, går det att eftermontera en med färddator o sedan klona ihop med vagcom? om inte vad behövs för att fungera?

någon som gjort det eller till o med hittat en guide på nätet svensk/engelsk spelar ingen roll

Avstängd
10 388 Inlägg
19 juni 2011
Visst går det att eftermontera ett kombiinstrument med färddator, står som "to do" på min lista

Hur det fungerar med cloningen där är jag dock inte säker på, iofs inget jag bryr mig om, men visst borde det gå

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
19 juni 2011
Till faceliften finns guide iaf, om det funkar på de tidigare vet jag däremot inte...
http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … ber=979283
Fast den har du kanske sett redan.
Senast redigerat av Ulf_W (19 juni 2011)

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 juni 2011
Kablarna brukar ju vara fördragna för extrautrustningen? Så var det iaf på BMW & Ford förut, men det lär väl vara samma nu.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Avstängd
10 388 Inlägg
20 juni 2011
RD_87 skrev:
Kablarna brukar ju vara fördragna för extrautrustningen? Så var det iaf på BMW & Ford förut, men det lär väl vara samma nu.

Det "mesta" finns ju redan. Det handlar om någon givare som behöver införskaffas (då det "stora" kombiinstrumentet har...2(?) extramätare) om man nu vill få allt att fungera (och det vill man...ju tongue)

annars är det inte någon vidare avancerad procedur att göra själva bytet. Finns gott om guider på nätet, ska se om jag kommer ihåg att dra iväg några länkar när jag kommer hem

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök