Vilket bilschampo är bäst?

Tatta3e
24 september 2005 · 7 Inlägg

Tja!
Tänkte kolla om det är fler än jag som använder Turtles Extreme Vaxschampo. Klart bäst av alla bilschampon som jag testat, då du kan ha hur varmt vatten som helst med bilschampot. Det sämsta som jag provat är Turtles superttvätt, gisses vilket skräp, då det innehåller både avfettning & vax vilket är en omöjlighet rent tekniskt. Annars är Sonax glansschampo väldigt bra och Turtles vanliga vaxschampo.

Finns säkert bättre som jag inte känner till? Fast jag tycker att det ska vara varmt vatten i hinken med bilschampot och inte endast ljummet som inte gör bilen speciellt ren. Av den anledningen är Turtles Extreme Vaxschampo väldigt bra.lol

Kirre
24 september 2005 · 2 122 Inlägg

YES är billigt å bra smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
JohnnyN Rutinerad medlem
24 september 2005 · 1 938 Inlägg

AutoGlym! Finns inget bättre än AutoGlym enligt min åsikt smile
har testat lite diverse bil schampos och simonitz, men hittills har inget slagit AutoGlym big_smile

RAVEN_80
24 september 2005 · 140 Inlägg

Turtle wax och shampo i ett är väldigt bra. Snackade med en kille som jobbar på rekond, han nämnde att man ska blanda i lite apelsinjuice koncentrat, detta ska tydligen va väldigt effektivt smile. Antar att det finns jävligt mycket olika metoder

Better to burn out than fadeaway!
Andy69
24 september 2005 · 343 Inlägg

Var på utställningsmässa med lastbilar där en sa att han tvättade sina bilar med hårshampo!!!! Hör och häpna big_smile

Tatta3e
25 september 2005 · 7 Inlägg

YES diskmedel är bra att använda som avfettningsmedel. Fast inte som bilschampo.wink

Sportsedan
25 september 2005 · 457 Inlägg

Tycker Smartab´s Duet är mycket bra, tar bort smuttsen och göra att lacken håller sig blank och fin.

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang