6725
Sök

hjälpa med stereo!

346 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
har ett kontig problem, ja tänkte byta ut min stereo o råkade då råkade vissa sladdar nudda varandra o en gnissa kom oxå wink efter det slutade stereon funka.. trodde det va säkringen som hade gått... ja hitta en trasig säkring bytte den och ändå funka inte den... tydligen e det två 12V sladdar som går in till steron, en gul o en röd...

ena började få ström efter ja bytte säkringen, men den andra får inte ström... den ska ju få ström vid tädningen... va ska jag göra?? ja har kollat o alla säkringar är hela!

P.S ja har testat stereon i en annan bil o det funkar!

914 Inlägg
13 januari 2007
den du har ström i är den konstant strömmen från batteriet. Den andra som du säger är från tändningen kolla så det inte sitter nån säkring på kabeln i panelen nånstans. kan även sitta säkringar till den i säkrings boxen som inte hör ihop med säkringen till konstant strömmen.

346 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
mm asså den som har ström nu är den som har konstant 12V...
ja har kollat efter alla säkringar o alla är hela :S

Panelen? var menar du då?

Nattdrömmare
137 Inlägg
13 januari 2007
du kan även läggaen "kabeltjuv" på +kabel till tex cigguttag, så får du signalkabel från tändning,

själv föredrar ja att kunna ha på stereon även när tändningen e avstängd.

..:: mer vild än tam ::..

346 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
mm men grejen e att min nya stereo går inte att stänga av helt! man kan bara sätta den på standby... :S

Amatör
453 Inlägg
13 januari 2007
det måste ju gå att kunna stänga av den helt? Prova håll in typ "huvudknappen" en längre tid så kanske den slocknar.

346 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
har provat... allt.. det går inte.. :S

346 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
ja.. alla säkringar ja hittar e hela :S

Sök