2919
Sök

Någon som har erfarenhet utav att bygga ljud i E39 touring??

2 035 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Undrar lite var någonstans man kan hitta änden på högtkablarna till dörrarna. Ska köpa nya kit till alla dörrar och det ska drivas på steg. Men vill inte dra nytt kablage till dörren utan tänkte ta den smidgare vägen
Å andra sidan kanske det är smidigare att dra nytt så allt kan återställas vid ev försäljning.

Sen vad förlorar man om man tar ut navigatorn. Funkar telefonen som den ska och kommer fortfarande ljudet komma ur högtalarna och kommer jag förlora handsfreen??

mvh!

Biljudsveteran sen 1984!

1 435 Inlägg
23 juni 2011
I min E39 540 Touring så finns kablarna till vänster i bagaget vid ett par svarta täckkåpor. Kika där .)

2 035 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Hmm okej. Men ändarna då? Jag har till vänster cd växlare dvd för nav och ett troligtvis slutsteg bakom det.
Så vilka svarta kåpor?
Om man först öppnar vänstra sidan och tittar till höger eller framåt hur man nu vill, så ser man nåt som ser ut som en kortläsare: Är en springa i en svart låda och lådan är utformad så som om det ska sitta ett kort där.
Vad är det?

Om man har stora ljudpaketet är det bara ett slutsteg då? Har ju sub och högtalare i taket.

Jorden vid batteriet sitter ju plåten vid bakljuset. sen grymt klent ut. Kan man "jorda" direkt på minuspolen eller ska man jorda i jordpunkten som sitter 15 cm från batt?

Biljudsveteran sen 1984!

Sök