2780
Sök

Hjälp mig ngn? Behöver hjälp med mitt baslådebygge.

60 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Ngn som är överjävlig på ritningar till baslådebygge.
Jag har nämnligen 2 st Kenwood 10 basar på 1000 watt st.. som jag tänkte bygga en låda till.
Men behöver lite hjälp med en komplett ritning med mått på lådan och reflexrör och grejer.
Basarna är som sagt 2 st Kenwood KFC-W2512 basar. På 1000 watt styck.
Om ngn kan fixa fram en komplett ritning på en basreflexlåda till dessa 2 basar med mått på allt,
vore jag tacksam. Gärna mått på reflexröret också.. Man ska väll ha 2 st antar jag eftersom det är 2 basar.

2 665 Inlägg
25 juni 2011
Du måste inte ha 2rör. Om basarna sitter i samma låda går det bra med 1st med dubbelt så stor area på.

Men sitter de i varsin låda då måste du ju ha ett rör i varje låda så klart.

Basarna är inte på 1000watt styck. De tål 1000watt innan tråden i talspolen blir så varm att den går av.

Om någon ska göra en ritning så måste du nog ange max mått om du har några. Antar att du har det för att det ska passa i bilen.

Annars är det vanlig enkel matte, längden x bredden x höjden. Räkna i dm så har du svaret i liter.

Lycka till

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

2 035 Inlägg
25 juni 2011
ekcim skrev:
Ngn som är överjävlig på ritningar till baslådebygge.
Jag har nämnligen 2 st Kenwood 10 basar på 1000 watt st.. som jag tänkte bygga en låda till.
Men behöver lite hjälp med en komplett ritning med mått på lådan och reflexrör och grejer.
Basarna är som sagt 2 st Kenwood KFC-W2512 basar. På 1000 watt styck.
Om ngn kan fixa fram en komplett ritning på en basreflexlåda till dessa 2 basar med mått på allt,
vore jag tacksam. Gärna mått på reflexröret också.. Man ska väll ha 2 st antar jag eftersom det är 2 basar.

Bor du i borgholm har du ju grymma grabbar som kan hjälpa dig.
Finns ju en bilstereoshop på industriområdet söder om borgholm.

Biljudsveteran sen 1984!

Sök