3642
Sök

Stulen Audi GT i örebro - slutet gott till slut, GTn vila i frid

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
23 september 2009
Härligt att bilen hittats.. Bara han inte hunnit förstöra den nåt. Lite surt att åka från Örebro till gränsen för att hämta bilen bara

Mvh Thomas

Egenföretagare
2 496 Inlägg
23 september 2009
Glansberg skrev:
Polisen ringde å väckte mig inatt å sa att norska tullen hade stoppat bilen, så han skulle ringa upp å säga åt dom att dom inte fick släppa iväg bilen.. smile

Så nu har tullen bilen å norska polisen har killen, om jag har fattat rätt..

Fyfan vad SKÖNT! Hade blivit så jävla glad efter det samtalet! smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

59 Inlägg
23 september 2009
tsdi skrev:
Glansberg skrev:
Polisen ringde å väckte mig inatt å sa att norska tullen hade stoppat bilen, så han skulle ringa upp å säga åt dom att dom inte fick släppa iväg bilen.. smile

Så nu har tullen bilen å norska polisen har killen, om jag har fattat rätt..

Fyfan vad SKÖNT! Hade blivit så jävla glad efter det samtalet! smile

Blev riktigt glad kan ja lova.. smile nu hoppas jag bara på att den e i samma skick den va i när han drog me den.. smile

59 Inlägg
23 september 2009
Volvo_Thomas skrev:
Härligt att bilen hittats.. Bara han inte hunnit förstöra den nåt. Lite surt att åka från Örebro till gränsen för att hämta bilen bara

Jo precis riktigt drygt.. hmm Eller ja Johan åker imorgon efter jobbet från allingsås, drygt iaf, nu kommer han ju hem ännu senare än vanligt, men å andra sidan så får man ju hem gtn oxå.. smile

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
23 september 2009
Glansberg skrev:
Volvo_Thomas skrev:

Jo precis riktigt drygt.. hmm Eller ja Johan åker imorgon efter jobbet från allingsås, drygt iaf, nu kommer han ju hem ännu senare än vanligt, men å andra sidan så får man ju hem gtn oxå.. smile

Det där kommer förhoppningsvis bli lite värre än en "simpel" bilstöld för killen med tanke på att han inte bara snodde den rakt av. Bedrägeri eller dyl. kommer brottsrubriceringen säkert bli och detta innebär oftast att det prioriteras på ett helt annat sätt än en vanlig stöld i vårat "så bäst" rättssytem.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

1 024 Inlägg
23 september 2009
gött att horan åkte fast hoppas bilen ser om sen den ska..

58 Inlägg
23 september 2009
Galet! Vilken stjärna. Men om han nu plåga bilen så pass hårt under provkörningen så lär han juh ha kört som ett svin med den till gränsen. Men hoppas att den är körbar iaf. Säg till Johan att höra av sej till mej om bilen inte blir beslagtagen för vidare undersökning.

Mvh

375 Inlägg
23 september 2009
Licence_to_grill skrev:
Håller ögonen öppna i gävle.

Lite onödigt eftersom bilen redan hittats i Norge wink

135 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Kan ju uppdatera lite nu med vad som har hänt.

Killen som snodde bilen blev ju tagen i norska tullen i svinesund. Men släpptes kort därefter.
Vi lyckades med hjälp av facebook hitta killen och göra en polisanmälan direkt mot honom.

Nu efter två år så har han blivit åtalad och dömd för detta, kille åker inte på en bilstöld.
Utan åker för bedrägeri då han först försökte köpa bilen i fel namn och pers.nr.

Bedrägeri har fängelse i straffskalan men eftersom att han inte är dömd tidigare så åker han på villkorligt.
Samt att han får betala en del skadestånd, dels till mig, dels till försäkringsbolaget som löste in bilen och dels till brottsofferfonden.

Skönt att man fick ett slut på detta. Ibland fungerar tydligen rättssystemet, Tack för det.

Kanske är en tröst för alla er som aldrig får upprättelse för era stulna bilar.

GTn vila i frid...

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 juli 2011
Läste igenom allting och undrar nyfiket varför den skrotades ??

Synd att aset inte fick nått år i finkan för "bedrägeriet".....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

135 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Läste igenom allting och undrar nyfiket varför den skrotades ??

Synd att aset inte fick nått år i finkan för "bedrägeriet".....

Killen hade kört i med höger framfälg så att den blev fyrkantig, detta hade även slagit upp i framkant på höger tröskel. Styrstager höger fram var krockigt och stötdämparen läckte efter smällen.

Rep kostnaden skulle uppgå till cirka 15-16k och försäkringsbolager värderade bilen till 10k.
Jag försökte med att jag skulle få laga den själv för hälften av värdet men det gick dom inte med på.

6 170 Inlägg
2 juli 2011
Undras om FB eller killen som snodde bilen är den största idioten i denna frågan...

Du hade inte länsförsäkringar va ??  tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

135 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Undras om FB eller killen som snodde bilen är den största idioten i denna frågan...

Nöjer mig med att dom är idioter, ne det hade jag inte o tacka fan för det.

Höjer ett varningens finger för länsförsäkningar, det går bra så länge man bara betalar och ser glad ut men när olyckan är framme så är den svårt att få någon hjälp. Och om man väl får hjälp så ser dom till att man känner som en skurk för att man tar den.

6 170 Inlägg
2 juli 2011
Josam skrev:
TBOC_Razor skrev:

Nöjer mig med att dom är idioter, ne det hade jag inte o tacka fan för det.

Höjer ett varningens finger för länsförsäkningar, det går bra så länge man bara betalar och ser glad ut men när olyckan är framme så är den svårt att få någon hjälp. Och om man väl får hjälp så ser dom till att man känner som en skurk för att man tar den.

Jo en viss 9-5 Aero var försäkrad hos dom och ingen ersättning ännu efter ett halvår, länge leve LF göinge.....

Sök