Caraudiosecurity moms o tull till Sverige?

Andreas_lindberg
7 juli 2011 · 28 Inlägg

Hejsan som sagt har tänk att beställa ljud ifrån http://caraudiosecurity.com/shop/home.html priserna där är ju helt sjuka om man jämför med Sverige.

nu till frågan: kommer de tillkomma moms och tull avgift om jag nu köper därifrån? på tull verkets hemsida står det att en del EU land fortfarande har att man måste betala svensk moms och tull.

någon som beställt härifrån som vet om man slipper de och behöver bara betala frakten?

TT-Avant
7 juli 2011 · 6 851 Inlägg

Ja det kanske kan bli lite billigare..Men, som vanligt när man handlar så så skall man tänka på det att du har inte samma enkla support, garantierna blir bökigare och sedan är det som sagt frakt på allt. Moms tror jag inte tillkommer då det är från England (har jag för mej?)

Så frågan är, hur mycke billigare blir det och är det värt det?

Får man fråga om VAD du tänkt köpa?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Andreas_lindberg
7 juli 2011 · 28 Inlägg

frakten var beräknad på 35 euro för färjan sen tillkommer väll att posten kör ut? , de jag ska köpa är 2 st kicker l7 och 1 st jbl gto 1400 steg detta går på 749 euro som är ungefär 6741 kr och i Sverige tar dom ju ungefär 4000kr för basarna styck o steget kostar runt 4700kr (priser är ungefär då dessa saker finns på vissa sidor) vad tror du att tullavgiften är?

Senast redigerat av Andreas_lindberg (7 juli 2011)

Dennis-
7 juli 2011 · 23 Inlägg

Hejsan

Varken tull eller svensk moms tillkommer på varor inom eu.

På länder utanför eu, tillkommer tull samt moms, och momsen räknas även på fraktavgiften.

Senast redigerat av Dennis- (7 juli 2011)

Hälsningar
Dennis Stendahl / Bil & Motor i Helsingborg
Andreas_lindberg
7 juli 2011 · 28 Inlägg

okej tack för snabba svar!big_smile

1 sak till bara : när dom menar med (shipping) 35euro kommer paketet till en postterminal eller hem till dörren?

ChriZtoffer GAS democar 2018!
7 juli 2011 · 8 744 Inlägg

Sakerna brukar köras hem när man beställer från CAS, har iaf gjort det för mig. Just dom grejer som du tänkt köpa är väldigt prisvärda därifrån! I övrigt är det knappt värt att beställa med tanke på support och garanti.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Andreas_lindberg
7 juli 2011 · 28 Inlägg

okej, härligt då blir de o beställa dessa saker när man får lönen på fredag smile då kan jag börja med mitt skol projekt inom bil/ljud

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang