USB till bmw business stereo ?

r35pect BMW ///M3
3 april 2011 · 404 Inlägg

Tjena, känns lite tråkigt och "gammalt" med cd-skivor tycker jag så jag tänkte höra om någon har tips på om man kan fixa usb till original stereon i en e46a, sitter cdväxlare och kassetväxlare i om det hjälper. smile

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
Alex_bergstr
10 april 2011 · 1 364 Inlägg

De blir nog inte lätt, bättre att byta till en eftermarknad sterio smile

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
r35pect BMW ///M3
10 april 2011 · 404 Inlägg

Beangt skrev:
De blir nog inte lätt, bättre att byta till en eftermarknad sterio smile

då är jag hellre utan, tycker det blir så fruktansvärt fult med annan stereo i bmw hehe tongue

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
Alex_bergstr
10 april 2011 · 1 364 Inlägg

laaaarsson skrev:

Beangt skrev:
De blir nog inte lätt, bättre att byta till en eftermarknad sterio smile

då är jag hellre utan, tycker det blir så fruktansvärt fult med annan stereo i bmw hehe tongue

Okej;)

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
r35pect BMW ///M3
10 april 2011 · 404 Inlägg

men jag hittade sånt där kassettband med minneskort, nån som vet om de funkar bra ? eller om de blir kasst ljud tongue

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
Alex_bergstr
10 april 2011 · 1 364 Inlägg

laaaarsson skrev:
men jag hittade sånt där kassettband med minneskort, nån som vet om de funkar bra ? eller om de blir kasst ljud tongue

E de sånt som de går en sladd ifrån?
Funkar inte ens lite bra, ljudet blir ungefär som att lyssna på sprängda högtalare från 70- talen ..

Polaren testa detta så han ocksså har inbyggs sterio, provade även med Fm sändare men de brusade massa till slut gav vi upp tongue

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
r35pect BMW ///M3
10 april 2011 · 404 Inlägg

Beangt skrev:

laaaarsson skrev:
men jag hittade sånt där kassettband med minneskort, nån som vet om de funkar bra ? eller om de blir kasst ljud tongue

E de sånt som de går en sladd ifrån?
Funkar inte ens lite bra, ljudet blir ungefär som att lyssna på sprängda högtalare från 70- talen ..

Polaren testa detta så han ocksså har inbyggs sterio, provade även med Fm sändare men de brusade massa till slut gav vi upp tongue

jahapp då sket de sig med då tongue

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
Rango
5 maj 2011 · 10 Inlägg

Såg att de har en adapter på BRL.se så man skall kunna koppla in aux och ipod(finns med usb också) till originalstereon, vet dock inte hur det fungerar. funderar på att testa... Eller har någon nått tips?

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … y-100.html

Mezze
16 juni 2011 · 4 Inlägg

Har en 323 e46 99 års modell och har precis samma problem
som dig:S vetefan hur man ska göra.. men haru hittat någon lösning på ditt eller? smile

Anuslainen
16 juni 2011 · 59 Inlägg
r35pect BMW ///M3
16 juni 2011 · 404 Inlägg

Mezze och anuslainen: japp jag köpte en liknande fmsändare med usb på teknikmagasinet, det funkar väll helt okej faktiskt smile

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
Oxygen
16 juni 2011 · 629 Inlägg

Dension GW300! iPod, usb och aux-anslutning med styrning via originalstereo och rattknappar!

http://www.dension.se/

Team_Bilradiohuset
16 juni 2011 · 452 Inlägg

Connects2 har AUX adapter, kostar 895kr

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet
Volvo C30T5 "C30 Nurburgring Edition" (2007)
Volvo S70 T5 "Dragrace edition" (1997)
Mezze
24 juni 2011 · 4 Inlägg

KÖP INGA DYRA GREJER FÖR NI TROR ATT DET BLIR BÄTTRE LJUD!!! Jag hade precis tänkt att byta stereo och massa grejer så att det funkar att styra med ratten och man kan ha usb och aux ingång till mobilen osv.  Och allt detta kostar MINST 3000 kronor. Men sen så när jag var inne på teknikmagasinet gav jag denna produkten en chans > http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tem … tnr=100317
Och jag sparade kvittot ¨så jag kunde lämna tillbaka den ifall det var dåligt ljud som jag förväntade mig. Men det är precis lika tungt ljud som med CD original Buissines spelaren!!! Och den kostade 250 kronor istället för 3000!!! big_smile

evilaudio
24 juni 2011 · 16 195 Inlägg

Mezze skrev:
KÖP INGA DYRA GREJER FÖR NI TROR ATT DET BLIR BÄTTRE LJUD!!! Jag hade precis tänkt att byta stereo och massa grejer så att det funkar att styra med ratten och man kan ha usb och aux ingång till mobilen osv.  Och allt detta kostar MINST 3000 kronor. Men sen så när jag var inne på teknikmagasinet gav jag denna produkten en chans > http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tem … tnr=100317
Och jag sparade kvittot ¨så jag kunde lämna tillbaka den ifall det var dåligt ljud som jag förväntade mig. Men det är precis lika tungt ljud som med CD original Buissines spelaren!!! Och den kostade 250 kronor istället för 3000!!! big_smile

får du lika bra ljud ur en FM-modulator som ur din stereo via CD så måste stereon va riktigt kass, eller så ställer du inte så höga krav.. en CD skiva låter såå mycke bättre. (å då menar jag inget komprimerat skit utan en orginal skiva)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
r35pect BMW ///M3
24 juni 2011 · 404 Inlägg

det är en sån där jag köpte, visst det funkar riktigt bra när de väl funkar men jag tycker det är för mycket störningar. har provat massa olika kanaler

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
Rango
11 juli 2011 · 10 Inlägg

Slutade med att jag köpte en Dension GW100 på blocket för ett rimligt pris, fungerar faktiskt riktigt bra och var lätt att installera! men har bara provat aux-funktionen...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang