Behöver hjälp!

chromatic91
8 juli 2011 · 90 Inlägg

Hej hej.

Jag har en Volvo 240 1983 och behöver hjälp, jag är väldgt dålig på bilar.

Jag får inget ljud i höger högtalare, jag köppte precis en Original stereo som jag satte där dom brukade sitta när dom byggs, dvs framför växelspaken.

Iallafall, jag har testat kolla sladdarna under, där vid knäskyddet, öh, du vet, under handsfacket.

Och jag har bändit loss själva kopan som skyddar högtalaren, problemet var bara att man inte BORDE bända loss den, då jag bröt av 4 grejor som höll fast den i hörnerna.

Dessutom sitter det "svarta tyget" av högtalarna inte längre fastlimade i något, dom har typ slitits av och sitter löst i själva "djupet" av högtalaren.

Iallafall, då försökte jag givetvis ta isär dörren, smått orolig, det gick inte, jag fick av veven, handhållaren, och "öppnings håls kåpan" men inte något mer, vågade inte slita i dörren, men det LÄT som att jag snäppte loss några grejor, som sedans snäpptes tillbaka när jag tryckte till den igen.

Jag hittar INGEN guide på hur man gör på en 240, http://www.240.se/install/ har ingen information om detta.

Så jag ber er, borde jag köpa en ny, den ser ju rätt trasig ut nu.. isåfall, länka mig en bra "basic" högtalare som är liten, dålig, men bara funkar, du fattar.

och snälla, HUR får jag isär dörr fanskapet utan att använda vinkelslip!?

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om all text, och eventuell dålig grammatik, jag har inte Spellcheck på denna webbläsaren!

Tack så hemskt mycket i förväg!

turboforssen Telge Drifting Team
8 juli 2011 · 5 398 Inlägg

du kan börja med att fixa till rubriken
sen behöver du bara skruva bort plast knoppen till låspinnen och sido facket och rycka till i dörrsidan .
dörrsidan sitter med lite klips

Senast redigerat av turboforssen (8 juli 2011)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
volvo142-73
12 juli 2011 · 385 Inlägg

Lägg ut en bild på högtalaren. Dörrsidan är skruvad samt clipsad.

Mvh

The_bussdriver_man Offroader på hobbynivå
12 juli 2011 · 137 Inlägg

turboforssen skrev:
du kan börja med att fixa till rubriken
sen behöver du bara skruva bort plast knoppen till låspinnen och sido facket och rycka till i dörrsidan .
dörrsidan sitter med lite klips

ja.. låsknappen är ju bra att skruva bort.. män även fönsterveven.. som sitter med en skruv på insidan av det lilla plastlocket på själva veven, och ett låskklipp bakom veven! sen underlättar det om man tar bort själva kransen vid handtaget där man öppnar dörren... Men i övrigt är det plastklipp på baksidan som man får vara lite försiktig med när man "rycker" loss dörrsidan!!

Inget annat än: bak eller 4-hjulsdrift gäller =)
Vad då bilskatt??
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 juli 2011 · 17 486 Inlägg

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

Mvh
Dieselsmurfen

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang