Viking motor park i Enköping

BoBo Truckdriver
17 oktober 2006 · 258 Inlägg

Hittade det här inlägget på zatzy!
Vet inte hur många som redann har läst det redan.
Kan ju vara något att hurra för.


"Viking motor park
Nu är det äntligen klart med viking motor park
i Enköping!!pratade idag med en av dom som är med i projektet och fick till svart att dom fått bygglov nu och första spadtaget kommer att bli i februari eller mars 07 sen tar det ca 1,5-2 år att bygga upp det hela.
dom events som kommer att finnas är
landsvägsrace
dragracing ( top fuel )
ovalracing
konserter
shower och kick offs
och inom en tid ev F1
det kommer även att finnas massa annat skoj man kan unna sig
området utomhus är på 145ha och inomhus ca 22000m2"

Länk: http://www.vikingmotorpark.com/

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg
Volkswagen Passat 3c B7 "The grey pearl" (2012)
Glesmark
12 juli 2011 · 1 938 Inlägg

Har börjat få massa mail från dom där viking motorpark-nissarna där det står att det är på G och undrar lite, det är ju för härligt det här, dom har fått bygglovet säger dom 2006, första spadtaget kommer ske feb eller mars 2007. Hur gick det med det egentligen, det ligger ju på bordet ännu utan att va godkänt av miljöverket enligt deras hemsida.
Är detta möjligt att det någonsin blir en park och finns det pengar till detta kan man ju fråga sig.
Kollade aros racetrack development, deras verksamhetsområde är reklam, pr, mediebyrå och annonsförsälj?
Företagets vinst ligger på minus 3450%
Någon som vet något vi andra inte vet?

Slash Saabifierad
13 juli 2011 · 2 026 Inlägg

Glesmark skrev:
Har börjat få massa mail från dom där viking motorpark-nissarna där det står att det är på G och undrar lite, det är ju för härligt det här, dom har fått bygglovet säger dom 2006, första spadtaget kommer ske feb eller mars 2007. Hur gick det med det egentligen, det ligger ju på bordet ännu utan att va godkänt av miljöverket enligt deras hemsida.
Är detta möjligt att det någonsin blir en park och finns det pengar till detta kan man ju fråga sig.
Kollade aros racetrack development, deras verksamhetsområde är reklam, pr, mediebyrå och annonsförsälj?
Företagets vinst ligger på minus 3450%
Någon som vet något vi andra inte vet?

Mycket svårt att tro det, bara kolla på SMC:s nya bana vid Arlanda där de har hårdare bullerkrav än vad andra banor har och de är granne med Sveriges största flygplats hmm Jag tror Viking Park kommer få det svårt och ju längre tid det går desto svårare kommer det att bli då samhället blir grinigare och grinigare på motorsport, iallafall i Sverige.

Jag tror att pengarna finns, visionerna finns och folk finns till att genomföra denna motorpark men det är byråkratin och omgivningen som sätter stopp.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang