4904
Sök

Fråga ang jordning och borttagning av rostskyddsmedel i dörrarna

815 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Hejsan! Har kopplat 50kvadrats kabel från pluspolen till slutstegen och en lika stor jordkabel. Men funderade på ifall man även behöver dra en 50kvadrats från batteriets minuspol till chassit eller räcker det med den smala som sitter original?

Jag har tänkt att dämpa mina dörrar. Men bilen blev rostskyddsbehandlad för några år sedan så det är massa gult & kladdigt rostskyddsmedel i hela dörren. Hur får jag lättast bort det?

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta smile
Senast redigerat av Olssonz (17 juli 2011)

Offroad Racing
3 123 Inlägg
17 juli 2011
Naturligtvis måste du ju uppgradera även kabeln mellan batteri och chassi. Ingen kedja blir ju starkare än den svagaste länken. Att inte byta den kabeln är ju lika illa som om du hade satt en liten klen kabel mellan pluspol och säkringsållaren på pluskabeln. Och det tvivlar jag starkt på att du skulle göra?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

474 Inlägg
17 juli 2011
Du bör även byta +kabeln från generatorn till batteriet, samt jordkabeln från motorn till karossen!

815 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
Naturligtvis måste du ju uppgradera även kabeln mellan batteri och chassi. Ingen kedja blir ju starkare än den svagaste länken. Att inte byta den kabeln är ju lika illa som om du hade satt en liten klen kabel mellan pluspol och säkringsållaren på pluskabeln. Och det tvivlar jag starkt på att du skulle göra?

Okok, tänkte väl det men det är inte ofta man hör någon nämna den kabeln och att även den ska bytas så tänkte fråga iallafall så vet man säkert.

Du har inga tankar ang min andra fråga?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
17 juli 2011
T-sprit och trasa.......och tålamod.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

815 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Lonefox skrev:
T-sprit och trasa.......och tålamod.....

Okej, ska testa det.

Sök