5137
Sök

Fortkörning - 136 km på 70 väg förbi fartkamera

2 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Hej
Jag har en fråga. Körde på en 1-2 väg med mitt räcke i morse. Hastigheten var 100 på vägen. Plötsligt kommer det en 70 sträcka (med fartkamera) vid en korsning samtidigt som jag råkar trycka gasen i botten och ökar till 136 km/h pga en stor spindel kommer krypans upp på mitt ben. Är livrädd för de jädrarna. Vad händer nu? Hur mycket får jag i böter o hur länge blir jag utan kortet? Måste man köra upp på nytt sedan för att få tillbaka det? Blir det nån slags rättegång för vårdslöshet i trafik också? För att krångla till det hela så är jag sedan tidigare dömd för bedrägeri o fick två år villkorligt o böter för det. Det var ca ett år sedan. Påverkar det något nu? Blir det nån månad i fängelse kanske...

Mvh Fartdåren

5 198 Inlägg
17 juli 2011
blixtrade det till ? 31km/h för fort så åker kortet...
Senast redigerat av gamlingen (17 juli 2011)

5 089 Inlägg
17 juli 2011
Ska du verkligen köra bil om din raktion när det kommer en spindel på ditt ben är att trampa gasen i botten?? Måste ju vara årets ursäkt iaf:D Men testa det i rättegången å se om du kommer undan med den .D

Och blixtrade det inte till så togs det inget kort..

Och du verkar vara ny på forumet men du ska få samma svar som alla andra som frågat denna frågan femhundra gånger. Vänta och se för vi jobbar inte på stället som sköter detta!

\Lindgren

2 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Nej ingen blixt vad jag såg.

1 515 Inlägg
17 juli 2011
Ingen aning ifall ditt tidigare straff komplicerar detta. Men som Gamlingen säger, ifall det blixtrade till så ryker kortet samt att du får 4000:- i böter. ( Det är det minsta du kommer undan med ) Och sedan + på det ifall de drar upp din villkorliga dom etc...

Läste precis ditt inlägg ang ingen blixt. Har du tur så tod kameran inget kort utan aktiverades bara utav din fortlörning förbi. . Vänta och se på posten. Kommer inget inom 2-3 veckor så är allt grönt smile
Senast redigerat av Audi_powah (17 juli 2011)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Muttley
17 juli 2011
Ja hoppas du slog ihjäl spindeln för att den tog ditt körkort.
Dröjjer ett tag innan du får veta något. Men om du nu fastna på bild så blir du av med kortet. Men du har väl förmodligen ingen prövotid kvar så får du tillbaka de efter en tid.  Nej du får inte fängelse, men berätta inte för dem att du blev rädd för en spindel och tryckte full gas för då lär de ge dig behandling alternativt ta körkort ett bra tag.  De är farligt.

335 Inlägg
17 juli 2011
du märker om du blev fotad, de blixtrar finfint wink  låter som om du klarade dig helt

Saabifierad
2 031 Inlägg
17 juli 2011
Du får anmäla spindeln och hoppas han får bötesbeloppet tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Fri fart för ett fritt folk!
15 172 Inlägg
17 juli 2011
om ni skulle få en kamera som blixtrar tok posta ägarbyte och gör en ändring till bästa polarn bakdatera ägarbytet betala eran polare för trafikförsäkringsförenigen och vips bör ni har klarat er från fortkörningen smile

Kör fort så hinner inget hända...

8 156 Inlägg
17 juli 2011
Growe skrev:
om ni skulle få en kamera som blixtrar tok posta ägarbyte och gör en ändring till bästa polarn bakdatera ägarbytet betala eran polare för trafikförsäkringsförenigen och vips bör ni har klarat er från fortkörningen smile

Har du provat? I vilket fall så låter det tveksamt. Skulle tro att det ligger i gråzonen över vad som är lagligt. Dessutom får polisen med största sannolikhet upp alla uppgifter om bilen och de tidigare ägarna. Om då bilen har bytt ägare den senaste tiden så sticker det ut, även om själva ägarbytet enligt pappret skulle ha skett tidigare. Skulle tro att datumet när händelsen lades in i databasen står med...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök