Har vi några Poliser som är medlemmar eller bilintresserade här på garaget ??

Knugcab
18 juli 2011 · 5 111 Inlägg

Sägs ju att 90% av all science fiction är skit beroende på att 90% av allting är skit? wink

Skämt åsido, tycker det är ganska löjligt när det är frågan om vad det oftast är, snorungar som kan åka runt med solfilm på sidorutorna fram, raka rör och dimljusen på (med halvljus måste jag lägga till eftersom det inte är uppenbart för en gigantisk portion av besserwissrarna här), som sedan blir alldeles jävla förbannade när de blivit stoppade och fått böter. Antingen tar man sina böter som en man eller så skiter man i att få dem, tycker jag. Trots allt verkar ju en stor del av all snorungestyling gå ut på att reta upp polisen, i synnerhet när det gäller helt meningslösa saker som att åka runt med tända dimljus eller med löjliga dioder i spolarmunstyckena eller annat underligt ställe som knappast gynnar en själv och då får man väl ta det då?

Skulle det varit lag på att man MÅSTE ha solfilm på sidorutorna fram så hade garaget svämmat över av trådar där folk bölat över att de blivit stoppade utan solfilm också...och det hade varit SAMMA folk som gnäller över att de inte får ha det idag, jag är bombsäker.

Jag får bara inte ihop logiken. De som "hatar snuten" mest är de som åker runt i de största snutmagneterna...

Hade jag haft problem med snutar hade jag nog valt att åka runt i en originalbil av typen vit Mazda 626 eller silvergrå Volvo S70 för att smälta in i trafikmiljön.... wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang