Prisbild på 855 T5?

shuu Tönt men glad ändå
20 juli 2011 · 66 Inlägg

God kväll allesammans, har en 855 T5 i dagsläget men har kikat på en till som jag är lite intresserad av. Är dock lite osäker på vad man kan lägga för bud och vill gärna höra era åsikter, bilen är överlag i fint skick

Fördelar:
19" R-fälgar med bra däck
R-front
Facelift lampor fram/bak
Fin inredning

Nackdelar:
Rasad motor, kan vara allt från toppackning till turbo & topp vad jag har hört.
Med tanke på att motorn är rasad och körd med steg 4 chip(?) så vill man kanske inte veta hur hårt den har fått gå...

Har kikat på priserna på blocket men vill ha mer realistiska priser, lite väl högt satta priser enligt min erfarenhet.

careau
20 juli 2011 · 1 624 Inlägg

10-15k ?

shuu Tönt men glad ändå
20 juli 2011 · 66 Inlägg

careau skrev:
10-15k ?

Jag tror det är realistiskt, frågade säljaren vad bilarna låg i för prisklass och han svarar 20-25k (fungerande bil då...)

Om man räknar lite katalogpriser:
R-fälgar + däck: 10-12k
Lampor: 5-6k
R-front: 1k

Så borde man kunna ge 15k och ändå få en del för pengarna.

careau
20 juli 2011 · 1 624 Inlägg

shuu skrev:

careau skrev:
10-15k ?

Jag tror det är realistiskt, frågade säljaren vad bilarna låg i för prisklass och han svarar 20-25k (fungerande bil då...)

Om man räknar lite katalogpriser:
R-fälgar + däck: 10-12k
Lampor: 5-6k
R-front: 1k

Så borde man kunna ge 15k och ändå få en del för pengarna.

Men visst får man inte så mycket mer om man "stylar" en bil och sen säljer den? Jag hade inte gett mer än 10, möjligtvis 12 kanske. Inte mer :-)

Lycka till!

saab_sonett Handledare
20 juli 2011 · 1 481 Inlägg

Jag har min fullt fungerande t5:a ute för 10'. Inget realistiskt svar än på en dryg vecka. Ge inte mer än 5' om motorn är rasad.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 juli 2011 · 5 650 Inlägg

bil utan hel motor kan man lika gräna köpa en cykel för dom pengarna.

2-3 max som den är

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
careau
20 juli 2011 · 1 624 Inlägg

Er hade inte jag velat stöta på vid en bilförsäljning big_smile

saab_sonett Handledare
20 juli 2011 · 1 481 Inlägg

Nää, kanske det. Men om man inte får 10' för en fungerande 855:a så ska du väl inte betala 15' för en som har rasad motor, eller?

careau
20 juli 2011 · 1 624 Inlägg

saab_sonett skrev:
Nää, kanske det. Men om man inte får 10' för en fungerande 855:a så ska du väl inte betala 15' för en som har rasad motor, eller?

Nej självklart inte, men ur TS synvinkel så är han mer intresserad utav tillbehören, och dessa har några tusenlappar på sig.

Masquerade Aldrig nöjd
20 juli 2011 · 804 Inlägg

Efter en snabb koll på Blocket så skulle jag värdera en sådan bil till max 5k. Man får aldrig tillbaks pengar på styling (utöver möjligen alufälgar till vinterdäck).

Livet är för kort för att äga Volvo.
shuu Tönt men glad ändå
20 juli 2011 · 66 Inlägg

Jag gav ca 7k för min T5a så jag tycker också det är mycket pengar för en bil med "rasad" motor men det övriga skicket på den bilen väger upp en hel del.

Självklart får man inte tillbaka pengarna på styling, just därför är det svårt att bedöma priset på en sån här bil där de största utgifterna troligtvis har varit stylingen. Gissar ändå på att värdet på sakerna är 6k i dagsläget om man skulle sälja det löst, så frågan är om 10k är för mycket?

EDIT: Ska kolla upp motorn lite mer, kan vara så att den har varit fungerande när bilen ställdes in i garaget men inte helt 100%

Senast redigerat av shuu (20 juli 2011)

sir_daniel www.kudoz.se
20 juli 2011 · 3 802 Inlägg

5K är inte ett felaktigt pris, bil med rasad motor, ja en beggad kostar inte så mycket, men man måste ändå lägga ner tiden på o byta, vätskor osv osv

shuu Tönt men glad ändå
20 juli 2011 · 66 Inlägg

Tackar för responsen! Återkommer kanske med bild imorgon och lite mer info. Mvh

sir_daniel www.kudoz.se
20 juli 2011 · 3 802 Inlägg

som info sålde jag min 855 t5 automatare, bes o skattad för 12500:- iof så läckte en packboxen lite, men inte mycket.

helskinn, ac som inte fungerade

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang