För mycket NM inför regg besiktning ?!?!?!?

ander3on
20 juli 2011 · 255 Inlägg

GoldSpeeed skrev:

ander3on skrev:
När jag monterade 5an och reggade så skrev jag ihop ett eget intyg, och som sagt att volvo tillåter 238hk så var det inga problem för mig smile Körde med org fjädring runt om samt bromsar, inga problem smile

Haha, låter som en toppen idé, vad skrev du då?!

Kortfattat, Info om bilen, Chassinummer osv,
Vilken bil nya motorn kom ifrån, nummer på motorn, effekt,  sen skrev ja
lite miljöåtgärder så som kolkanister ifrån 850 motorn, katalysator osv smile

GoldSpeeed
21 juli 2011 · 34 Inlägg

ander3on skrev:

GoldSpeeed skrev:

ander3on skrev:
När jag monterade 5an och reggade så skrev jag ihop ett eget intyg, och som sagt att volvo tillåter 238hk så var det inga problem för mig smile Körde med org fjädring runt om samt bromsar, inga problem smile

Haha, låter som en toppen idé, vad skrev du då?!

Kortfattat, Info om bilen, Chassinummer osv,
Vilken bil nya motorn kom ifrån, nummer på motorn, effekt,  sen skrev ja
lite miljöåtgärder så som kolkanister ifrån 850 motorn, katalysator osv smile

Okej låter bra, men funderar ändå på att låta någon trött volvo gubbe skriva några verser om motorn ;D då får dom de dom vill och förhoppningsvis blir det inget strul big_smile

GoldSpeeed
21 juli 2011 · 34 Inlägg

Ny dag nya uppgifter!!!

Krav för bara motor byte är att som tidigare nämnt att effekten inte får vara mer än 20% och vridet 10%
om man överstiger dom procenten krävs  stötdämpare fram och bak med art nr: (fram 1273915 eller 1329748) (bak 1329507)

Och hur får man reda på vilket art nr jag har?! om det inte är inristat eller någon så blir den uppgiften omöjlig nästan!`?

dahlens SÄNK MER!
21 juli 2011 · 389 Inlägg

skit i besiktningen wink släng i och gasa big_smile och du som aldrig skulle köpa dig en gammal volvo wink

Volvo 240 GL "Max" (1988)
GoldSpeeed
21 juli 2011 · 34 Inlägg

dahlens skrev:
skit i besiktningen wink släng i och gasa big_smile och du som aldrig skulle köpa dig en gammal volvo wink

man får faktiskt ändra sig cool men får jag ner en turbo motor så blir det acceptabelt att åka gammal volvo big_smile

st4hl Das Auto
21 juli 2011 · 455 Inlägg

Köp dig en VR6 så slipper du allt krångel och kör ifrån sur40s ändå wink

anderz_1
22 juli 2011 · 117 Inlägg

http://www.justfuckinggoogleit.com/
http://www.autocarspare.com/catalog/sho … 73915.html
Dom dämparna verkar ju sitta på ganska många bilar,skriv ut listan och ta med till typ Mekonomen så löser det sej nog big_smile

Gummi är färskvara och bör bytas ofta
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 juli 2011 · 13 749 Inlägg

polarn reggbes sin 945gl med B230fk nemas problemas

han beställde tid och åkte in och berättade vilken motor som satt i och sen var det klart

så väljer du fk så har du 135hk i grunden men motorn är sammma som FT förutom lägre ladd

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang