21 juli 2011
Trådstartare
Hej, fick nyss ett samtal ifrån personen som köpte som köpte en bil av mig för ca 2 månader sen.
1,9tdi golf 4.
Det hade börjat låta konstigt om motorn så de lämnade in den till en verkstad och där sa de att det var något med kamremmen som var fel. Att en spänrulle var felmonterad och att de blir tvungna att byta kamremm igen. 8tusen skulle det kosta. Sen undersökte dem bilen ännu mer och så sa dem att bilen kan ha varit krockad för att någon svetsat i oljetråget. Den svetsningen var gjord när jag köpte bilen och det är bara hålet för pluggen till tråget som är igenlagt, så antagligen så har väl någon nån gång haft sönder pluggen så att de blivit tvungna att lägga igen hålet?
Kamremmen byttes 80mil innan jag fick bilen såld, det gjordes hos auktoriserad verkstad.
Nu tycker de att jag har blåst dem, och vill att jag ska ta på mig skulden..
Jag mår jättedåligt för jag vet hur det känns, men vad ska jag göra? Jag har aldrig haft några problem med bilen och vi gjorde aldrig några större ingrepp i motor eller chassi. Bara service.
somsagt, jag vet hur det känns.. Köpte en audi a6 allroad 2.5tdi -02. En vecka senare så får jag veta att jag blir tvungen att betala 12.000;- för att byta vattenpump och annat. För bilen koka hela tiden.
jag är verkligen ovetandes om detta och tycker det är skittråkigt.. men samtidigt så är det ju inte mitt fel, men det tror dessa människor och dem lär väl fortsätta tro det även om jag lovar och svär att jag inte visste att något var fel.
Min stora fråga, kan man montera spännrullar fel vid ett kamremsbyte? Eller kan det vara så att verkstaden dem har lämnat in bilen till bara vill tjäna en hacka?
tacksam för hjälp/svar.
Mvh
octavia RS -03 prylar köpes
Golf 4 rs/r32 "look" frontspoiler tillsalu.