24 juli 2011
Trådstartare
hej begöver hjälp med swiften den får för lite soppa som jag konstaterade när jag häller i en skvätt bensin i förg/ insp spjället så går det att gasa ur den i bott.
det jag gjort är att jag tog bort tanken kollade pumpen och den går har även kört den i vatten så den pumpar. har kollat alla bränsleledningar och dom är hela.
har skruvat isär förg/ insprutarn hittade inge skit där.
det kommer bensin ända fram till och med ut genom spridaren och ner på spjället så min fråga är vad kan vara felet att det bara brölar och bensinen inte räcker till för så fort ja öppnar spjället så dör den av luft förutom när motorn är kall då det går att gasa ur den typ 5 minuter sen börjar motorn gå ojämt som att bensinen börjar ta slut och nå bränsle filter finns inget förutom det på pumpen som är rent.
det måste ju absolut finnas nån form av styrning eller givare som säger ifrån när motorn är varm att nu ska bensinen strypas jag mätte spridaren i förg till 0.15volt inställt på v20=== på multimetern vore perfekt om nån kan ge mig snabba tips då jag ska till skroten i morgon så jag vet vad jag ska plocka