Säkring går efter 2 min VOVLO S40 - 96 hjälp!

Catovic
26 juli 2011 · 405 Inlägg

Hej har skaffat mig en s40 och han gick helt normalt i 3 dagar .. så koppla ja in en ny stereo och kablarna såg ut som skit helt konstigt förra ägaren har nog varit på varenda en kabel . Stereon fungerade helt felfritt men batteriet sög så tog ett annat ej nytt och slängde i de förra var ett 55Amp och den ja la i de ''nya'' är ett 62amp gjorde det för det stod att de skulle vara det i instruktionsboken ( mellan  62 - 72 Amp) men nu går en säkring hela tiden efter typ 2 - 3 min förstår inte varför ?

Ej säkringen i bilen som går utan utan i säkringsdosan i motorrummet Nr 5 10 amp
Matning till fjärrstyrt centrallås, radio (minne), färddatorinstrument, elekronisk startspärr, klocka.innerbelysning , bakreläslampor , tändningslås bagageutrymme, handsfacksbelysning .

Tacksam för svar ..

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 juli 2011 · 17 556 Inlägg

Hade nog börjat med att koppla ur stereon. Isolera de kablar som har kräm i med eltejp. Kolla om felet kvarstår.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Catovic
26 juli 2011 · 405 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Hade nog börjat med att koppla ur stereon. Isolera de kablar som har kräm i med eltejp. Kolla om felet kvarstår.

jag har gjort det gjorde det igår får se efter jag laddat det andra batteriet om problemet är kvar tack för svaret !

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang