4303
Sök

Skilnad mellan LTT och FTT saab 9000

588 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
tjena. håller på göra ett motor byte på min saab, hitta en reservdelsbil med trim cirka 270 hästar Lätt Trycks Turbo och min är en Full Trycks Turbo, det jag undrar är om jag kan flytta över den lätt trycksturbon med 170 org hästar samt byta till min t25 turbo och få mina 200 orginal hästar som det var in min gamla full trycks turbo? eller va är skillnaden mellan dessa motorer ? snälla hjälp!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 juli 2011
Det som skiljer motorerna åt *original* är magnetventil och programmet i styrboxen.

Vad som skiljer en trimmad lättryckare och din fulltryckare beror ju på hur dom har trimmat den...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Pedal To The Metal
750 Inlägg
27 juli 2011
Hej...

Du kan flytta över den motorn inga  problem. du behöver inte byta turbo på LTTn. Det är exakt samma motorer med samma turbous. Det som skiljer är att FTT har magnetventil och annan mappning. Så byt motorn och behåll din styrbox så får du dina org 200 hk smile Eftersom donator motorn är trimmad till 270 hk så sitter där meágnetventil monterad så du behöver inte meka med det.. Bara plug and play

// Mkn

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

588 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
trimmet var  att de satt 3 tum avgas från turbon samt trim chippad styrbox och öppet luftfilter,
men om jag har kvar dom trim grejjerna byter till min t25 turbo och om det inte sitter magnetventil så sätter jag dit den, skulle de funka ?

6 170 Inlägg
27 juli 2011
Den trimmade motorn är samma som din motor bara det att dom satt i sportfilter och tre tums avgas...

Inget annat skiljer.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

Pedal To The Metal
750 Inlägg
27 juli 2011
Hamster skrev:
trimmet var  att de satt 3 tum avgas från turbon samt trim chippad styrbox och öppet luftfilter,
men om jag har kvar dom trim grejjerna byter till min t25 turbo och om det inte sitter magnetventil så sätter jag dit den, skulle de funka ?

Är den chippad så sitter det en magnetventil där. Det går inte chippa utan att montera det.

Du behöver inte byta tyrbo.. Det sitter en exakt likadan på den du har och den du tänker stoppa i. Det är bara Aero motorerna B235R som har annan turbo. TD04

6 170 Inlägg
27 juli 2011
Revotech skrev:
Hamster skrev:

Är den chippad så sitter det en magnetventil där. Det går inte chippa utan att montera det.

Du behöver inte byta tyrbo.. Det sitter en exakt likadan på den du har och den du tänker stoppa i. Det är bara Aero motorerna B235R som har annan turbo. TD04

B234R menar du väl ??  wink

Pedal To The Metal
750 Inlägg
27 juli 2011
TBOC_Razor skrev:
Revotech skrev:
Hamster skrev:

B234R menar du väl ??  wink

Helt rätt ! Tack för edit där haha tongue

588 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
okey men om styrboxen är trimmat som LLT så ska det passa på FTT efter som man monterar på magnetventil på när man trimmar som finns redan orginal på fulltryckaren, om nu jag har hajjat rätt big_smile?

Sök