6631
Sök

Strömtoppar från bilstereon!

3 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
Hejsan!

Har nyss kopplat in ett slutsteg med 4 st 6x9 högtalare i min bil, men så fort jag byter låt, kapar strömen eller sänker volymen så mkt de går så ger högtalarna ifrån sig ett knäppande ljud, som om de skulle vara en strömtopp.

Någon som haft liknade problem och vet vad felet är?

Tacksam för svar
Bartman cool

270 Inlägg
22 juli 2011
I bruksanvisningen till min Centrum (eller om det var Denver) så står det att det förekommer såna ljud och att man inte ska kontakta någon kundtjänst pga det.wink

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 juli 2011
johnny blade skrev:
I bruksanvisningen till min Centrum (eller om det var Denver) så står det att det förekommer såna ljud och att man inte ska kontakta någon kundtjänst pga det.wink

Ja men det är ju skitsteg med så hahaha

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
22 juli 2011
vad är det för steg du har ? Har du kollat så batteriet är i gott skick ?
Har du Jordat Ordentligt ?
Högtalarkablarna rätt ? ( + & - )

C H E V R O L E T <3

270 Inlägg
22 juli 2011
Children-Of-Bodom skrev:
johnny blade skrev:

Fast utan steg i mitt fall då.

5 042 Inlägg
22 juli 2011
johnny blade skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
johnny blade skrev:

Fast utan steg i mitt fall då.

Centrum & denver är shit vad det än är tongue
Vissa blir nöjda som ej e kräsna. andra spyr på dom

C H E V R O L E T <3

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 juli 2011
Kan säga att jag ibland har samma problem, och då sitter det en Alpine CDA-117Ri enhet och Alpine PDX steg i min bil så det är inte bara billiga grejer som ger ifrån sig såna ljud. wink Vet dock tyvärr inte vad det är, än, ska dock ta reda på det snart eftersom det är rätt störande.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

5 042 Inlägg
22 juli 2011
ChriZtoffer skrev:
Kan säga att jag ibland har samma problem, och då sitter det en Alpine CDA-117Ri enhet och Alpine PDX steg i min bil så det är inte bara billiga grejer som ger ifrån sig såna ljud. wink Vet dock tyvärr inte vad det är, än, ska dock ta reda på det snart eftersom det är rätt störande.

Hade ett liknande problem med en äldre Alpine.
Då var det nån j*kla signaljord tror jag det hette i HU som var kass

C H E V R O L E T <3

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 juli 2011
Signaljorden är det då inte i min, det kan jag garantera. Men det ska bli intressant att se vad det är som jävlas, i TS fall kan det dock vara signaljorden, men då borde han även ha generatorvin.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
hej ursäkta att ja inte svarat så snabbt, men jag har iaf en Kicker dx 100.2 förstärkare och kablar osv är rätt anlutet ( + & -) och steget är ordentligt jordat.
Vad har batteriets skick med att göra om jag får strömtoppar i högtalarna?

2 035 Inlägg
25 juli 2011
Jag tror att det är nåt man får leva med bara. Oavsett vad man har så kan det nog uppstå.
Hade det i min bil, men det lät nog bara ifrån basen. kan bero på hög gain om man nu har det.

Biljudsveteran sen 1984!

3 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
De kan väl inte vara möjligt att man måste "leva" med detta problem? Nej har inte speciellt hög nivå på gainen..

Sök