5038
Sök

Ska byta blinkersglaset fram på saab 9-5vector 2003, byter man bara glaset eller hela rasket?

stahre
1 augusti 2011
Trådstartare
Har kört på en fågel och hela blinkersglaset fram sprack, så måste byta det! Men undrar om man bara byter glaset eller hela modulen man får bort när man drar ut för att byta glödlampa?
Om man kollar på denna tex. ser det ut som bara glaset http://www.bilupplysningen.se/sv/node/468
Någon som gjort det och kan säga hur man gör? Sitter ju hårt limmat om det bara är glaset som skall bort...
vist är det här rätt till 9-5 vector 2003? http://www.bilupplysningen.se/sv/node/468

Mvh Stahre
Senast redigerat av stahre (1 augusti 2011)

477 Inlägg
1 augusti 2011
tycker mer det ser ut som hela "blinkerslyktan"
vad jag vet så kan man väll inte byta bara glaset på dagens bilar.... smile
(eller jo allting går väll men...) tongue
Senast redigerat av blink_pj (1 augusti 2011)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

stahre
1 augusti 2011
Trådstartare
Tycker det ser ut som bara glaset, men är förhoppningsvis hela alltihopa, så är det mkt lättare att byta

rangerare
115 Inlägg
1 augusti 2011
du byter hela blinkersen, de  e lite pilligt första gången innan man hittar spärren som håller fast dem men sen går de på 5 min att byta kan rekommendera att sätta på Usa blinkers i stället, tycker personligen de är snyggare
Senast redigerat av balder-kittis (1 augusti 2011)

stahre
1 augusti 2011
Trådstartare
jag hittade spärren direkt, tar max 2 min att byta big_smile Usa blinkers säger du kanske ska kolla in det.. passar direkt in? Vad är skillnaden, glasfärgen?

stahre
1 augusti 2011
Trådstartare
Tänkte passa på att fråga om xeonlampor. Är det bara att köpa sådana lampor istället för halogen o sätta in dom?

rangerare
115 Inlägg
2 augusti 2011
kolla min har usa blinkers på den, de är inga större problem med xenon lite bök med barlasterna bara så köp förlängningssladdarna så kan du montera dem på lite bättre ställen, min ena sitter på batteriskyddet i brist på bättre plats. rekomenderar att ha xenon i helljusen! du kommer aldrig sätta i halogen igen.

Sök