Generator laddar ojämt, flimrande ljus

bombare
28 juli 2011 · 282 Inlägg

Tjena!

Kopplade in 4 extraljus på min Skoda octavia -98 förra veckan. Det tråkiga är att ljuset flimrar när jag tänder upp extraljusen. Det lustiga är att om bilen står på tomgång så lyser det jämt och fint, men så fort jag varvar upp igen så börjar det flimra..

Någon som har nån aning om vad felet kan vara?

Generatorremmen är väl sträckt och ser hel och fin ut. (gnekar dock i samma takt som extraljusen flimmrar)

kan det möjligtvis vara kolen eller laddregulatorn?


Mycket tacksam för svar.
Mvh Jonas

A_W_ ingen livslust
28 juli 2011 · 169 Inlägg

bombare skrev:
Tjena!

Kopplade in 4 extraljus på min Skoda octavia -98 förra veckan. Det tråkiga är att ljuset flimrar när jag tänder upp extraljusen. Det lustiga är att om bilen står på tomgång så lyser det jämt och fint, men så fort jag varvar upp igen så börjar det flimra..

Någon som har nån aning om vad felet kan vara?

Generatorremmen är väl sträckt och ser hel och fin ut. (gnekar dock i samma takt som extraljusen flimmrar)

kan det möjligtvis vara kolen eller laddregulatorn?


Mycket tacksam för svar.
Mvh Jonas

Laddningsregulatorn var det första som slog mig!

Ska du va här inne så får du fan gå ut!
Opel Vectra (1996)
Saab 900 "Talladega" (1997)
Drönirettab
28 juli 2011 · 21 761 Inlägg

Mät laddspänningen dels på tomgång och dels med motorn på 2000 varv när extraljusen är tända.

rasmus_budde
2 augusti 2011 · 16 Inlägg

kolla hur många ampere generatorn är på oxå. kommer ihåg en gång när jag stal syrrans... då hade jag 55 A o hennes var 70-75 aldrig några problem efter de.... din generator är kanske bara byggd för att kunna klara av det som finns i bilen och inte mer....

Subaru Impreza WRX "den blåa faran" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang