Landstrom skrev:
Jo jag ska ha två basar, glömde nämna det.
Jag vill ha en sluten låda pga att jag personligen gillar den bättre, tycker helt enkelt att den låter bättre. MDS vill jag inte ha för jag har aldrig hört en MDS bas som låter bra. FR12W har jag "hört" kan spela rätt högt, men den låter inget vidare bra.
Jag har haft tidigare två Pioneer TS-W306DVC i en sluten låda på 40L per bas, som jag drev med ett RF T1500. Det tyckte jag lät satans bra, det är nog det bästa jag hört hittills på att spela högt och låta bra samtidigt. Så det ska helst låta lika bra/högt som det, gärna bättre. DLS A6 är väl förmodligen bättre ljudmässigt än T1500, dock inte i närheten av effekten men B2 basarna ska visst vara väldigt lättdrivna. Det var inte Pioneer basarna. Jag testade tre olika steg på dom och RF steget var det enda som orkade driva ut dom, med råge också.

Någon som har testat B2 AS12 och kan ge några ord om dom?
Jag har testat 2st AS12 och jag gillade dem skarpt och då satt dem i portad låda, dem spelade med bra smocka i basen och kunde spela både hiphop med kraft i djupbasen och hårdrock som hängde med bra i svängarna med dubbelkaggen, jag tror dem låter ännu bättre i sluten låda men självklart spelar dem lite lägre då men det överlever man när man inte är ute efter att blåsa kiosken...., och som sagt dem är lättdrivna, det tyckte jag iaf.
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1