6701
Sök

Problem med radiosignalen, Bmw e46 -01

7 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Nu är det så att jag har köpt en ny stereo till bilen och bytt ut original stereon. Men problemet är att jag inte får någon ordentlig radiosignal. Jag har köpt olika adaptrar och provat men signalen har varit väldigt dålig. Var skall jag börja söka problemet? var finns antennen på bilen överhuvudtaget! Är nybörjare med sånt här! Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!

7 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Antennen är printad på rutan och har en förstärkare som måste matas med ström. Har du köpt en Pioneer så skjut ihop remotekabeln ("den blå/vita") i Pioneerkablaget.

har remote kabeln från steget kopplat till den

7 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
de skulle behöva vara nå bilder. Jag är nybörjare med sånt här:D

7 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Sitter med en mobil nu så bilder funkar inte nu. Var det en Pioneer du köpt?

ja

7 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
I det kablage som följde med till stereon så finns det en blå/vit kabel som är delad vid leverans. Den är märkt med en lapp som det står system control på. Mitt på kabeln finns det en skarv som du skjuter ihop så att remotesignalen fortsätter till bilens egna kablage via ISO-adaptern, remoten på E46 brukar vara vit, vit/svart eller vit/lila och den styr påslag av originalsteg och matar antennsförstärkaren.

ok. tack för svaret, ska kolla upp det imorgon.

7 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
nu har jag signal men vart skall jag koppla remotekabeln som kommer från steget? blev störningar när jag hade dom kopplade brevid varandra!

Sök