2188
Sök

Vart koppla fjärrlås till blinkers?

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
#1
Jag monterade nyligen fjärrlås på min VW Lupo och det finns även en utgång att koppla till blinkersena på bilen så att den blinkar när man låser/låser upp.

Frågan är då vart jag enklast kopplar in detta?

Fjärrlås-boxen har bara en utgång som man ska koppla på + för blinkers. Jag antar (och hoppas innerligt) att det finns någonstans på en bil där blinkers för hela bilen finns samlat? Kanske vid reläna? Vid säkringarna?

Vart skulle ni koppla in er? smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Forummoderator
18 319 Inlägg
6 augusti 2011
#2
Varningsblinkersknappen är ett bra ställe.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
#3
Dieselsmurfen skrev:
Varningsblinkersknappen är ett bra ställe.

TACK!!! Den är väldigt lätt att komma åt på min Lupo, relän och säkringar sitter däremot väldigt dumt till.

Än en gång, TACK! Du gjorde min lördag, nu ska jag ut och koppla big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
#4
Jag kopplade in mig bakom varningsblinkers-lampan. Var hur smidigt som helst på Lupon. Ur med stereon, skruva loss 3 skruv, sen loss med hela mittpanelen och lampan satt ihop med relät i 2 clips. Tog ungefär 25 minuter inkl. mätning med multimeter. smile Så nu funkar allt. Än en gång ett enormt tack för tipset! Jag hade nog fortfarande legat och rivit bland säkringshållaren annars smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Forummoderator
18 319 Inlägg
6 augusti 2011
#5
rickylicious skrev:
Jag kopplade in mig bakom varningsblinkers-lampan. Var hur smidigt som helst på Lupon. Ur med stereon, skruva loss 3 skruv, sen loss med hela mittpanelen och lampan satt ihop med relät i 2 clips. Tog ungefär 25 minuter inkl. mätning med multimeter. smile Så nu funkar allt. Än en gång ett enormt tack för tipset! Jag hade nog fortfarande legat och rivit bland säkringshållaren annars smile

För all del.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök