6510
Sök

Sega Saturn RAYGUN, hur funkar dom?

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Ja som topic, har precis lyckats köpa en sån här http://img294.imageshack.us/img294/136/423204641yj8.jpg  till mitt Sega Saturn, och de är en pistol till spelet virtua cop. Och på något sätt känner den av var jag siktar på TV. Men hur funkar de? :S... jag förstår inte alls. Mycket glad för svar på denna frågan smile.( ni tycker säkert jag är barnslig som håller på med gamla konsoller och sånt, men inte f*n bryr jag mig wink )

Tack för hjälpen/THEBADGUY
Senast redigerat av THEBADGUY (17 januari 2007)

Allt för den där jävla hatten!

873 Inlägg
17 januari 2007
Det sitter en fotodiod i pistolen som läser av bilden som TV'n avger och sedan avgörs det om du träffat eller inte.

Det finns olika system för hur en träff avgörs, en del släcker ner skärmen och avger istället ett mer lättavläset vitt mönster, men så fort att du inte hinner se det.
Principen för nästan alla ljuspistoler är dock densamma.
Den tar helt enkelt emot ljus och avläser mönstret smile

Undrar om det påverkar något om man använder LCD tv...

Don't get mad, get even.

Fartdåre!
592 Inlägg
17 januari 2007
Coolt med gamla konsoller. Ja spelar mitt gamla Sega Mega Drive ibland. Tycker de kan va ganska skoj.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

873 Inlägg
17 januari 2007
Jag har två stycken NES.

Som jag spelar typ... en gång om året.

För allt det där sönderspelandet jag gjorde när jag var tio sitter kvar i handlederna.

Så ingen vill spela Mario med mig för det blir aldrig deras tur förens jag har spelat igenom hela spelet tongue

Don't get mad, get even.

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Sandman skrev:
Det sitter en fotodiod i pistolen som läser av bilden som TV'n avger och sedan avgörs det om du träffat eller inte.

Det finns olika system för hur en träff avgörs, en del släcker ner skärmen och avger istället ett mer lättavläset vitt mönster, men så fort att du inte hinner se det.
Principen för nästan alla ljuspistoler är dock densamma.
Den tar helt enkelt emot ljus och avläser mönstret smile

Undrar om det påverkar något om man använder LCD tv...

Aha! Okej. Tack så jätte mycket för svaret smile

Allt för den där jävla hatten!

kontorsråtta
231 Inlägg
18 januari 2007
åååhhh vilken nostalgi! fick lite sköna flashbacks! smile

Zippin 40's
197 Inlägg
19 januari 2007
Kom nyss att tänka på Duck Hunt till NES...! fy fan de spelet ägde ju allt å alla

"Dieselbilar drar minst bensin"

Sök