"relä-karta/schema" till volvo 740

garagejonte
7 augusti 2011 · 98 Inlägg

hej!
finns det någon karta över hur relä´na ska sitta på en 740 gle -88a? eller är det någon som kan skicka en bild på det? tacksam för hjälp! : ) svarar gärna på frågor smile


(om det finns ett svar på min fråga i någon annan tråd så får ni gääärna länka smile

garagejonte
8 augusti 2011 · 98 Inlägg

taack big_smile men du står dom där siffrorna på reläna? men du jag har (är jag för mig) k-jetronic i min 740i, spelar det någon roll om man kollar på E? för det står ju lh-jetronic alt regina...
MVH jonathan smile

garagejonte
8 augusti 2011 · 98 Inlägg

varför är relä te k.jetronic så dyra?

240bns
8 augusti 2011 · 1 008 Inlägg

På en del relän står det bokstavsmärkning, dock ej bränslepumpsrelät.
Platsen för bränslepumpsrelä/systemrelät är samma på LH jetronic,regina och K-jet och motronic.

Anledningen till att de gröna K-jet-relät är dyrare är för att de är en inbyggd triggerdel/styrning...triggas av varvtalssignalen.
Biltema säljer dessa relän lite billigare, både till gröna K-jet och de vita till de övriga systemen.

Men har du lödkunskaper så kan du antagligen rädda ditt befintliga relä också, för det är just spruckna lödningar som brukar vara problemet.

garagejonte
8 augusti 2011 · 98 Inlägg

tack smile va till skroten idag och baxade ett relä som funkade smile anledningen te att jag frågar dehär är för att biljäveln blev stulen och rensad så jag håller på att resturera upp den smile har ännu inte statrat upp den xO men det är på god väg nu soppapumpen går nu så det ska bara vara att fylla på vatten och gnugga igång den smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang