4645
Sök

Lättare ingrepp för att få volvo 850 att gå bättre?

231 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
hejhej. funderar att få bilen att gå lite bättre volvo 850 glt -92 170hk . så nu undrar jag vad jag kan göra för att få den att gå så bra som möjligt utan att behöva riva hela motorn. det jag redan har på g är chipade boxar, 3" avgassystem.
hört att man ska kunna byta kammarna och spridare. men går den något bättre för det? mvh robin

8 283 Inlägg
3 augusti 2011
Förutom chipoch vettigt avgassystem finns inte så mycket att göra, skulle vara att bygga om röret mellan spjäll och luftfilter och bara ha ett rakt rör till lmm och ett öppet filter med avskärmning. Vassare kammar blri svårt att hitta, det finns att få fra, bara man är villig att hosta upp pengarna, fast då lär man ju gör en hel del annat för att det ska vara värt det. Bara att byta spridare ger inget, man måste upp i såna effekter att originalspridarna inte orkar för att det ska vara någon ide.

747 Inlägg
3 augusti 2011
Plocka på det du ska ha hårdvarumässigt och lämna in till någon som mappar efter din bil, det är väl det billigaste du kan komma undan hk/kronor, se till att mappa den på 98 även när du håller på så du inte kör runt med 95 i tanken.

Annat luftfilter skulle ju eventuellt kunna ge lite, satsa på ett du har i originalburken eller ett CDA filter.
Sen så avskärma så mycket du kan även, då värme är din värsta bov.

/ Toni Larsson

231 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
okejokej tack för alla svar!

Ung&Dum
430 Inlägg
10 augusti 2011
Lämna in hos autotech eller bsr på steg 2

In hoc signo vinces

Fri fart för ett fritt folk!
15 030 Inlägg
10 augusti 2011
köp inga chip på tradera och liknande iallfall
blir bara skit!

testade ett chip som skulle ge en 11hk ökning eller något liknande..
visst var skillnaden märkbar

men den blev då inte till det bättre utan dett blev platt fall och bilen blev stendöd på varv
så det var bara kasta skiten i soptunnan

Kör fort så hinner inget hända...

231 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
CurvaN skrev:
Lämna in hos autotech eller bsr på steg 2

funderar på det.

231 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
Growe skrev:
köp inga chip på tradera och liknande iallfall
blir bara skit!

testade ett chip som skulle ge en 11hk ökning eller något liknande..
visst var skillnaden märkbar

men den blev då inte till det bättre utan dett blev platt fall och bilen blev stendöd på varv
så det var bara kasta skiten i soptunnan

okej fan viklket skräp! fick du ge för det chipet då?

så du inte förlora allt för mkt pengar:) har ett chip på g har 170hk men med chipet och ett 3 tum från grenröret och sportljudämpare . så ger chipet en ökning till 197hk:) mvh robin

1 679 Inlägg
10 augusti 2011
Billigaste måste att lätta bilen på massa små saker smile

231 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:

jo kan tänka mig det men inte mkt man kan kasta ått helvete vill ju att den inte ska se allt för tom ut:P kanske köra allt i kolfiber riktig alltså då lättar den väll ganska mkt:)? mvh

Supraman
2 300 Inlägg
10 augusti 2011
RobinT skrev:
JimmyAndersson skrev:

jo kan tänka mig det men inte mkt man kan kasta ått helvete vill ju att den inte ska se allt för tom ut:P kanske köra allt i kolfiber riktig alltså då lättar den väll ganska mkt:)? mvh

Nä inte så komplicerat att lätta den.
Börja med att plocka ut allt löst som du inte behöver.
Du kan ta bort reservhjul, domkraft mm.
Sen finns massa små trix för att lätta en bil men allt beror på hur långt du vill gå.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

231 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
RobinT skrev:
JimmyAndersson skrev:

Nä inte så komplicerat att lätta den.
Börja med att plocka ut allt löst som du inte behöver.
Du kan ta bort reservhjul, domkraft mm.
Sen finns massa små trix för att lätta en bil men allt beror på hur långt du vill gå.

ja jag skulle kunna gå ganska långt=) funderar på sport stolar fram och bak smile? du kan ju berätta vad som går att ta bort utan gnäll från besiktning och så:) men vill helst ha kvar dörr sidorna:) mvh

Sök