Vad ska jag göra för att få regskylten att sluta leva om då man dunkar?

johan1989
18 januari 2007 · 215 Inlägg

Tjena!
Är det nån som har nåt tips på att få fast regskylten så det inte låter från den då man dunkar? Typ sätta nåt bakom som dämpar?

mr_green
18 januari 2007 · 847 Inlägg

2 tuber fönster kitt dög på min gamla Celica hehe. Nämen ta o klipp till nån gummibit o sätt där.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Braather (none)
18 januari 2007 · 1 725 Inlägg

Funkar kanon med gummi som trycker ut plåten.. Behövs inte så mycket.. bara så det är ett material som inte försvinner då det bli blött.

Lycka till !

--Lev i går som det vore i morgon--
Kalle_Ponken
18 januari 2007 · 1 752 Inlägg

Funkar det bra om man lägger på ett lager med badrumssilikon eller nått i den stilen runt om reg. plåten oxå eller?

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
mtlca Zippin 40's
18 januari 2007 · 197 Inlägg

Det berömda 740 syndromet smile

"Dieselbilar drar minst bensin"
Braather (none)
18 januari 2007 · 1 725 Inlägg

Kalle_Ponken skrev:
Funkar det bra om man lägger på ett lager med badrumssilikon eller nått i den stilen runt om reg. plåten oxå eller?

runt?? då sitter den ju fast--- kanske inte så bra... lägg det under..smile

--Lev i går som det vore i morgon--
Hellquist
18 januari 2007 · 499 Inlägg

mtlca skrev:
Det berömda 740 syndromet smile

HAHA, det är nog sant. Skakar på min pråm smile

Testa med något gummi bakom som stoppar vibrationerna.. annars har jag nog ingen ide

sik
18 januari 2007 · 1 072 Inlägg

Fogskumma HELA CONTAINERN big_smile Allt vibrerar i en sån!

Fönster list runt reg-plåten är perfekt!

Kalle_Ponken
18 januari 2007 · 1 752 Inlägg

Braather skrev:

Kalle_Ponken skrev:
Funkar det bra om man lägger på ett lager med badrumssilikon eller nått i den stilen runt om reg. plåten oxå eller?

runt?? då sitter den ju fast--- kanske inte så bra... lägg det under..smile

Ja ja nu ska vi inte vara så petiga här va..!tongue jag menade på baksidan såklart! så man lägger typ två varv runt om på baksidan av plåten o sen låter man det stelna och sedan så monterar man dit det!tongue Skulle det funka då?smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Braather (none)
18 januari 2007 · 1 725 Inlägg

Kalle_Ponken skrev:

Braather skrev:

Kalle_Ponken skrev:
Funkar det bra om man lägger på ett lager med badrumssilikon eller nått i den stilen runt om reg. plåten oxå eller?

runt?? då sitter den ju fast--- kanske inte så bra... lägg det under..smile

Ja ja nu ska vi inte vara så petiga här va..!tongue jag menade på baksidan såklart! så man lägger typ två varv runt om på baksidan av plåten o sen låter man det stelna och sedan så monterar man dit det!tongue Skulle det funka då?smile

sorry smile I bland är det svårt att låta bi smile Men frågan är då.. Har du en skylt hållare eller ej?  För jag hade samma problem som dig..jag har ju skylt hållare. Det ända jag behövde göra då var att kila fast lite gummi (ta vad fan som helst som du kan få under, helst av gummi) Det satte jag längs ut på sidorna.. så jag kila under lite gummi under var sin sida så plåten blev mer "spänd". Funkade kanon sen.
Men om man inte har en skylt hållare...som jag hoppas att du har.. För du vill ju inte limma på själva bagageluckan...Men du har skylthållare va wink ?

--Lev i går som det vore i morgon--
Erick
18 januari 2007 · 4 767 Inlägg

Skär till en bit asfaltsmatta och värm dit på baksidan så slutar den nog vibrera smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
TurboXX CNC-operatör
18 januari 2007 · 75 Inlägg

jag hadde problem med mina bakljus, dom fladdrade :-) enu ett 740 syndrom

rockade då fett med två stroker 15 :-)

ett billigt alternativ är tvätt svamp! det är bara att  "mosa in bakom" det funkar!

1hk/kg är livet
evilaudio
19 januari 2007 · 16 195 Inlägg

"apskit" e tokbra..big_smile elle ta bort skylten...hehe

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
JW
19 januari 2007 · 281 Inlägg

på min 850 har jag dratt silikon runt regskyltsramen (på insidan) och sedan klätt baksidan på plåtskylten med högtalarmatta

mellowd Drop Shop
19 januari 2007 · 926 Inlägg

sätt en gummidistans mellan bilen och nummerplåten. Sen typ möbeltassar i hörnen.
Funkar finfint på min bil <:

Linden_
19 januari 2007 · 26 Inlägg

På bimmern har jag tat vanlig Sika lim i en fogspruta å dratt på smile sen satt i press med tvingar, sitter som berget ;D

bringy
20 januari 2007 · 64 Inlägg

beställ en ny plåt o tejpa dit den med dubbelhäftande. men tejpa så de blir tätt bakom så de inte kommer in vatten bakom snyggt utan hål borrade i plåten me=)

PG81
20 januari 2007 · 131 Inlägg

Hellquist skrev:

mtlca skrev:
Det berömda 740 syndromet smile

HAHA, det är nog sant. Skakar på min pråm smile

Testa med något gummi bakom som stoppar vibrationerna.. annars har jag nog ingen ide

Hehe samma på min gamla 740, klippte itu en tvätt svamp o stoppa in bakom, perfekt, billigt o enkelt..

brelasten
20 januari 2007 · 274 Inlägg

annars tar du en smaldubbelhäftande tejp o sätter i mitten bara , sen skruvar så låter de ingenting..tongue

fyllo
Tore Student
20 januari 2007 · 232 Inlägg

Ta några ganla trasor och tryk in bakom så det är spänt överallt så fungerar det alldeles utämrkt:)

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang