4280
Sök

Feedback på boost mätare.

Himma skruare
1 250 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
Skulle vilja ha lite feedback på mätare.

Ska ha fatt i andra 52mm mätare o sitter o funderar på Autogauge 270 graders men där e elektronisk styrning på den o jag har inte så mycket erfarenhet av dem. Ja har bara använt boost mätare där slangen går rakt in i mätar huset.

Hur e dem i reaktionen. Vill ju inte ha en seg mätare.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

Smålänning
7 887 Inlägg
10 augusti 2011
Jag har en mekanisk (sån med slang in i) som det står GIK på, visar rätt och snabbt.

De elektriska har jag inte läst så mycket om, men det som jag sett så har den varit något segare, och jag tror en vanlig är pålitligare.

Fördelen med elektriskt är ju att det är enklare att stoppa in snyggt i bilen när du slipper en tjock vacuumslang som ska få plats, och det att du kan styra annat med signalen, och mätaren går att kalibrera enklare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Himma skruare
1 250 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Jo jag har med en mekanisk o den står det BSR på.. hmm
Men eftersom jag håller på o bygga om till fler mätare o e trött på o ha den o ventilationshålet, så har jag hittat andra snygga men har ingen erfarenhet om den elektriska boost mätaren.

Himma skruare
1 250 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
Ingen som har en elektrisk boostmätare som kan berätta lite hur den e i reaktionerna.
Gärna en Autogauge 270..

Sök