7139
Sök

Bildinredningsplast + glasfibermod = ??

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
20 januari 2007
Trådstartare
Funkar det att plasta på inredningsplastet eller kommer allt bara smälta och bli en röra?
Om det smälter, kan man göra på någe annat sätt får att kunna plasta på plast, typ stoppa nånting i mellan de 2 lagren eller nånting sånt?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

klabbarpan
3 041 Inlägg
20 januari 2007
Det ska gå att plasta på den plasten. Se till att rugga upp den först och att gengöra, då det ligger ett lager med teflon på de. Ta en bit likadan plastt från nått annat å prova för säkerhets skull tongue
  hehe ska inte vara något problem

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
20 januari 2007
kommer inte smälta, dock kan det vara problem att fästa så rugga upp utan med tex vinkelkap och skruva i några skruvar så det kan fästa.

klabbarpan
3 041 Inlägg
20 januari 2007
sir_daniel skrev:
kommer inte smälta, dock kan det vara problem att fästa så rugga upp utan med tex vinkelkap och skruva i några skruvar så det kan fästa.

bättre med sandpapper. typ 120 kornigt är bra

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
20 januari 2007
Trådstartare
Alright, låter bra, anars tänkte jag att man kunde flipa ner och spackla för att få ett mellan lager och sen plasta på det. Men om det går så ska jag nog testa. Eftersom jag ska klä in plasten i fakemocka tyg efteråt så spelar det ingen roll hur grovt jag slipar den så det kommer nog bli med 60's papper så det fäster bra big_smile Det bästa man kan göra måste vara motsatsen till att skruva in skruvar... BORRA HÅL big_smile, man kan borra massa småhål samt grovslipa, om det inte smälter så ska det sitta fin fint.
Tack, nu blit det att plasta om mina konsoller wink måste bara hitta ett fint mocka tyg jag kan andvända och kanske nån mätare eller gps skärm...
Senast redigerat av Sherlia (20 januari 2007)

16 197 Inlägg
21 januari 2007
så länge inte konsollen i i ABS plast elle nån annan fest plast så funkar de.. de e ABS så kommer glasfibret garanterat släppa.. fast som sagt.. ska du klä de så kan de funka inte.. värre om man ska lacka.  lycka till!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
så länge inte konsollen i i ABS plast elle nån annan fest plast så funkar de.. de e ABS så kommer glasfibret garanterat släppa.. fast som sagt.. ska du klä de så kan de funka inte.. värre om man ska lacka.  lycka till!

Altså jag har alvarliga problem att förstå vad du skrev just big_smile kan du säga det dära igen tack fast på svenska ^_^

12 086 Inlägg
21 januari 2007
Instrumenteringen är troligen inte i ABS-plats, ABS-plast är en fet plast som polyester inte fäster mot. Jag skulle rugga upp utan ordentligt, men en rasp lr liknande.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
21 januari 2007
det är anledningen till att jag tycker (om det är abs plast) ta upp ytan med tex en vinkelkap o sedan dra i några skruvar/poppnitar som polyestern o glasfibern kan fästa i, annars är det bara (oftast) att göra rent rugga upp ytan sedan göra rent igen o börja plasta.

vad är det som du ska plasta om på hondan vilka paneler, så man kan säga vad som är lämpligast?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
Kolla min projekttråd så ser du en liten skiss jag gjort. Altså det bästa sättet att fästa glasfiber är att borra massa småhål, inget slåt det men självklart ska man rugga upp ytan ochså men hålen är det viktigaste för även i fall det inte fäster i plasten så hakar glasfibret helt perfekt tag i hålen och det kan inte släppa om inte plasten går sönder i sig smile

Skissen finns i inlägg #200
Senast redigerat av Sherlia (21 januari 2007)

Sök