Bilen går skit vissa dagar! (Mercedes E260)

NeOx Saab 9-3 bioPOWER
1 mars 2008 · 463 Inlägg

Bilen beter sig jätte konstigt mellanåt. Man kan ligga och köra en timme eller mer och sen helt plötsligt förlora den all kraft. den varva inte upp till mer än 4000 och sen kan det vara så ett par minuter sen helt plötsligt går den igång igen och går fint. Detta händer bara vissa dagar. ibland kan den gå jätte bra ett par dagar i streck. Har lämnat in på ford...dom bytte 6:e spridaren & bensinfilter (4500kr), men felet kvarstår. Enligt dom skulle det vara ena kamaxeln...??? skumt!? begagnad motor 20.000 med jobb ville dom lura på mig..! Nja... dom tyckte jag skulle ställa bilen där och inte köra mer...  har kört säkert 2500 mil efter det! smile hmm... När bilen skulle besiktas var den likadan, visade sjukt dåligt på avgasvärderna, så killen gasade och försökte få den att gå bra igen och "puff" så gick den bra igen och värderna blev bra också... vad kan felet vara?
---Bil: Mercedes E260 92:a ---

Tacksam för snabba svar, bilen ska besiktas snart! sad
Peace

Fixade till rubriken lite.
/Moderator (Phaetoon)

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Eddie_Boy
1 mars 2008 · 584 Inlägg

Så kan det bli på våran Merca Sprinter -00 som vi har som crossbuss..
Den kan helt plötsligt inte gå att varva över 3000 varv. stannar man och stänger av bilen o sen startar så går den som vanligt igen.. har hänt 3 gånger lr nått men annars går den hur fint som helst.. vet inte va det är..

dudde008 Någon Form Av Proffs
1 mars 2008 · 214 Inlägg

Vi hade ett likanade fel på en BMW en gång och då var det en kamaxel givare som spökade för mig! den skickade fel signaler ett tag och då betedde den sig ungefär sådär!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!
BMW E36 LIMO "The Green Hell" (1997)
PlatinumRacing
1 mars 2008 · 597 Inlägg

dudde008 skrev:
Vi hade ett likanade fel på en BMW en gång och då var det en kamaxel givare som spökade för mig! den skickade fel signaler ett tag och då betedde den sig ungefär sådär!

Håller med där, kompisen hade samma problem. Är en givare kass så slås i princip hela systemet ut, styrenheten vet helt enkelt inte när den skall spruta/ge gnista till rätt cylinder

M3LK3R
1 mars 2008 · 113 Inlägg

Bilen e kanske på dåligt humör vissa dagar. ! hehe big_smile

BMW 740IA E32 "Diplomaten" (1993)
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
3 mars 2008 · 463 Inlägg

dudde008 skrev:
Vi hade ett likanade fel på en BMW en gång och då var det en kamaxel givare som spökade för mig! den skickade fel signaler ett tag och då betedde den sig ungefär sådär!

Tack för svaret.. ska kolla upp det!
Peace

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Gonken Fortare än kvickt
3 mars 2008 · 241 Inlägg

hade en 560 som gjorde på nåt liknande sätt vissa dagar. luftmassemätaren var kass.

Akta lacken pappskalle!
kingvan
14 augusti 2008 · 13 Inlägg

Eddie_Boy skrev:
Så kan det bli på våran Merca Sprinter -00 som vi har som crossbuss..
Den kan helt plötsligt inte gå att varva över 3000 varv. stannar man och stänger av bilen o sen startar så går den som vanligt igen.. har hänt 3 gånger lr nått men annars går den hur fint som helst.. vet inte va det är..

Hittade du vad de var för fel på sprintern? har precis samma fel på min crossbuss. blir galen!

Brandis Diktator
14 augusti 2008 · 968 Inlägg

Gonken skrev:
hade en 560 som gjorde på nåt liknande sätt vissa dagar. luftmassemätaren var kass.

satt och tänkte precis på det, om den pajjar, ställer bilen sig nödsystem och den kör på ganska fel blandning och lite sånt, så den inte kan varva så mycket

lindbergmartin
18 augusti 2011 · 1 Inlägg

Tjena! Funderar på att köpa en E260, men undrar om den dricker mycket? Då en E220 är hyfsat billig i drift... Riktigt fina bilar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang