Vilken typ av bildskärm tål vibrationer bäst?

Torben_2050
19 augusti 2011 · 35 Inlägg

Jag har funderingar på att installera en 22tumsskärm bakom baslådan, så man kan öppna skuffen å kika på musikvideos å så...

Frågan ja har är om man ska satsa på LED, LCD eller Plasma, vilken pallar vibbar bäst?
Online

it_mutt Avstängd
19 augusti 2011 · 10 388 Inlägg

Spontant borde det vara led eller plasma. LCD:n har ju trots allt "lysrör" (jaja) som belyser skärmen. Sen om det är något FAKTISKT problem med ccd-rören, låter jag vara osagt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Torben_2050
19 augusti 2011 · 35 Inlägg

Jag tänkte montera skärmen direkt på baslådan, den är iofs relativt stum, men bildskärmen kommer ju ändå utsättas för en hel del vibratioer i bilen. Klart man kan ju lägga lite tid på att försöka hänga bildskärmen i en konstruktion av asfalt... Får klura på d där, men frågan kvarstår ändå, vilken skärm pallar vibrationer bäst?

Nitromast Dr. Scanner
19 augusti 2011 · 2 167 Inlägg

Det borde rent generellt vara LED och LCD-led. Plasma använder väl sig av prismor och är dessutom väldigt känslig för solljus vilket den kan komma att utsättas för?
Något vibrationsdämpande material mellan baslådan och skärmen kan nog komma till sin rätt! smile

VincentQvarfordt
19 augusti 2011 · 152 Inlägg

Nitromast skrev:
Det borde rent generellt vara LED och LCD-led. Plasma använder väl sig av prismor och är dessutom väldigt känslig för solljus vilket den kan komma att utsättas för?
Något vibrationsdämpande material mellan baslådan och skärmen kan nog komma till sin rätt! smile

Håller med, men led lär du väl inte köpa?
Led-Lcd kryllar det ju av, vet dock inte i om det finns den storleken.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang