Ej fungerande dimljus med Led volvo v70 -07

pellepopp
19 augusti 2011 · 50 Inlägg

Hejsan!Min son har köpt Led till dimljusen av en på internet ledande stylingsida.Men när vi kopplar dit dem så lyser dom ej(dom är hela).Gubben sa till sonen att man nog måste lägga till ett effektmostånd,så att reläet känner av mera Watt!?är det så..o hur stora skall de mostånden o effet vara då?Hoppas nån kan hjälpa gubben!MVH Pelle  p.s Ursäkta om jag lagt frågan fel=)

NossRaL
19 augusti 2011 · 145 Inlägg

testa att skifta på kablarna till kontakten, gjorde så på min v70 och då fungerar dioderna! strömmen måste komma från rätt *håll* för dioden men en lampa så spelar de ingen roll.

Mvh Fredrik

Dodge Charger "Mopar Performance" (1967)
pellepopp
20 augusti 2011 · 50 Inlägg

Hejsan!Den iden skall testas!Tänkte inte ens själv huruvida det var ett minustecken framför värdet på mätinstrumentet när jag mätte spänningen,för isåfall går spänningen i "fel" riktning(så att säga).Man tar ju lite för givet att mitten är plus o att bläcken som tar i metallen är minus..så det tänkte alldrig gubben på=)Pinsamt..o här har gubben monterat flera audiphilanläggningar i bilar..med multikanaler o processorer o kollar inte det som du beskriver..torde va den beryktade ålderdomen:)Vi privar din ide..=)TACK FÖR SVARET MVH

Legwind
20 augusti 2011 · 925 Inlägg

japp strömmen kan bara gå en väg så skifta kablarna bara

Feel The Difference
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang