Basen dunkar till när man startar bilen.

hardrox
18 september 2009 · 731 Inlägg

Tjena, när jag startar bilen så dunkar basen till ganska hårt. Blir så endast om jag vrider om nyckel till läge där stereo går igång. Då dunkar det inte till men om jag sen vrider från att stereon vart på till att starta bilen så dunkar den till. Har det något med dålig jord eller nåt i den stilen att göra? Ett litet irritations moment smile

Audi RS3 (2018)
Rojpen
18 september 2009 · 2 230 Inlägg

är väll ditt slutsteg som hoppar igång, har varit med om flera som har det så, så fort steron/slutsteget startar så dunkar basen till. gör den även på min..

går nog inte få bort då det är slutsteget som startar.. rätta mig gärna om jag har fel smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Calabria Avstängd
18 september 2009 · 72 Inlägg

Jordfel skulle ja tippa på om de inte är som Rojpen säger, hajjade inte riktigt vad jag menade men dåligt jordad va min iallafall när jag hade samma problem.

jimmyostrom
18 september 2009 · 560 Inlägg

Man kan koppla ett relä till remoten i bilen, detta kan hjälpa men dock inte alltid tyvärr.

Vill man vara 100% säker på att inte basen eller högtalarna ska "ploppa" så kan man koppla in ett relä till alla sina högtalare i bilen.............Sådär roligt kanske roll

Rojpen skrev:
är väll ditt slutsteg som hoppar igång, har varit med om flera som har det så, så fort steron/slutsteget startar så dunkar basen till. gör den även på min..

går nog inte få bort då det är slutsteget som startar.. rätta mig gärna om jag har fel smile

Senast redigerat av jimmyostrom (18 september 2009)

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
jimmyostrom
18 september 2009 · 560 Inlägg

Men har du kopplat remoten via cd spelaren?

hardrox skrev:
Tjena, när jag startar bilen så dunkar basen till ganska hårt. Blir så endast om jag vrider om nyckel till läge där stereo går igång. Då dunkar det inte till men om jag sen vrider från att stereon vart på till att starta bilen så dunkar den till. Har det något med dålig jord eller nåt i den stilen att göra? Ett litet irritations moment smile

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
stahre
18 september 2009 ·

samma problem för mig, min remte är kopplad till HU. Det är inget som kan skada va?

Janneutanb
18 september 2009 · 7 272 Inlägg

Är stereon igång/håller på att startas när ni ska starta bilen?
Kan ju vara något med att stereon går igång sen när man kör igång starten så kanske stereon eller steget stängs av och sätts på igen när motorn har startat eftersom startmotorn drar en hel del ström.

Senast redigerat av Brains (18 september 2009)

Frissan
18 september 2009 · 4 693 Inlägg

Så hade jag förut med en annan stereo/steg/bas, men det skadar inte basen. Hade så i över 1 år utan några som helst problem

Booyakasha!
Mr_EmCom Med.lem
18 september 2009 · 3 759 Inlägg

Tror inte häller det är några problem, jag trodde det var helt normalt faktist..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
michieff ljudfantast
18 september 2009 · 1 372 Inlägg

låter som låg spänning från batteriet när tändning/ljus/startmotor tar över och belastar batteriet precis vid start. Kan ju ha fel också tongue

Mr_EmCom Med.lem
18 september 2009 · 3 759 Inlägg

Ni som svarat i den här tråden, kolla in den här
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=151192

Ville inte kapa denna så jag gjorde en egen.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
kalle_kalle
18 september 2009 · 2 914 Inlägg

om detta nu är av vikt så gör mina bashögtalare likadant, sen datorn var ny (typ 3-4 år) så när man stänger av den aktiva basen så dunkar det till ganska häftigt, men jag bryr mig inte då det inte skadar utrustningen (i mitt fall iaf)

dbjanoz
18 september 2009 · 1 785 Inlägg

hardrox skrev:
Tjena, när jag startar bilen så dunkar basen till ganska hårt. Blir så endast om jag vrider om nyckel till läge där stereo går igång. Då dunkar det inte till men om jag sen vrider från att stereon vart på till att starta bilen så dunkar den till. Har det något med dålig jord eller nåt i den stilen att göra? Ett litet irritations moment smile

Var har du dragit lågnivå kabeln? Den ska ligga åtskild från strömkablar i största möjliga mån

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
hardrox
20 september 2009 · 731 Inlägg

Brains skrev:
Är stereon igång/håller på att startas när ni ska starta bilen?
Kan ju vara något med att stereon går igång sen när man kör igång starten så kanske stereon eller steget stängs av och sätts på igen när motorn har startat eftersom startmotorn drar en hel del ström.

Det är precis så det är. Den dunkar inte om jag vrider om från 0 till starta men drar jag först igång ström i bilen och sen startar så får jag dunket efter att stereon startats om.

Och eftersom jag har bmw så har jag batteriet bak vid baksätet så den kommer inte i kontakt med lågnivå.

Men detta kanske inte skadar basen? Isf är det skit samma.

Senast redigerat av hardrox (20 september 2009)

Audi RS3 (2018)
heedlund93
22 augusti 2011 · 357 Inlägg

hej, nån  här kanske har svar på min fråga,    mina basar dunkar på bra när bilen är avstängd men direkt jag startar bilen så slutar dom,  vrider jag av bilen så börjar det fungera igen efter ca 4sek,    steget stänger inte av sig utan det är bara basen som slutar gå...     det händer dock att det börjar dunka igen efter att man kört en stund  så det varierar,  ibland funkar det och ibland funkar det inte när bilen är igång men det funkar alltid när jag har bilen avstängd...

Audi a4 billjudsprojekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=273022
151,4db @44hz med musik låda byggd för show/demo
Sponsorer sökes!
Volvo 855 (1994)
Audi A4 avant 1.8ts quattro "Alpine Electronics" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang