kolfiber folie

328cabbish
1 juli 2011 · 827 Inlägg

folien du använt är det matt yta eller halv blankt? skulle vilja ha blank

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
shogun
1 juli 2011 · 2 117 Inlägg

Har en liten fundering som ni med erfarenhet kanske kan svara på.
Hur väl klarar folien hög temperatur när solen ligger på och gassar?

Jag har folie på Fiaten utvändigt och den sitter som berget. Hur är det egentligen om diverse invändiga paneler kläs in och sedan blir rejält varma av solen? Det kan ju bli varmare än en bastu inuti bilen under stekande sommardagar. Släpper limmet eller....?

Senast redigerat av shogun (1 juli 2011)

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
OUTLAW1
1 juli 2011 ·

328cabbish skrev:
folien du använt är det matt yta eller halv blankt? skulle vilja ha blank

https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3754/3754-6914fff5d279bb08bd36b43f80f506bf_tn.jpg
använde den vänstra filmen för 630:-/m
den andra är oracal 975 för ca 1000:-/m
Pma mig för mer info...

OUTLAW1
1 juli 2011 ·

shogun skrev:
Har en liten fundering som ni med erfarenhet kanske kan svara på.
Hur väl klarar folien hög temperatur när solen ligger på och gassar?

Jag har folie på Fiaten utvändigt och den sitter som berget. Hur är det egentligen om diverse invändiga paneler kläs in och sedan blir rejält varma av solen? Det kan ju bli varmare än en bastu inuti bilen under stekande sommardagar. Släpper limmet eller....?

provade detta dagen efter jag monterat inne i bilen...
Om du har en kant som filmen skall runt så kan jag rekkomendera att vika den ordentligt runt kanten och sedan montera listen eller vad det är .
Annrs har jag inte märkt att den släppt annat än i några små hörn men det beror på att jag töjt mycket samt inte fått den runt kanten som det var tänkt*ler*

Har folierat mina baklampor också och det sitter som s*tan kan jag säga...
Ingen risk att det försvinner av sig själv*ler'

Så på din fråga...Nej "limmet" släpper inte..inte i min bil iaf..Men det gäller att göra allt ordentligt och inte slarva..

Sydeken
1 juli 2011 · 750 Inlägg

en fråga ang KolfiberVinyl.SE och deras folie, är den något att ha? samt deras folie på strålkastarna. Jag hade även tänkt att sätta på huven, jag hitta denna http://kolfibervinyl.se/Kolfiber-film/K … meter.html

men som jag har fattat det så är den 5meter gånger 1,52meter ? ska man då skarva den på mitten av huven ?

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
Glennviking
1 juli 2011 · 93 Inlägg

Hej, hoppas, jag tillåts att svara på denna fråga.
Kolfiberfilmen är mycket bra och tålig. länken du hänvisar till är 2x1,52 meter. Om din huv är mindre än 1.52 m på tjockaste stället så klarar du dig. eller rättare sagt tjockare än 1.42 m då det är bra att ha lite extra ute vid kanterna.

Eller missförstår jag frågan?

//Glenn

Sydeken skrev:
en fråga ang KolfiberVinyl.SE och deras folie, är den något att ha? samt deras folie på strålkastarna. Jag hade även tänkt att sätta på huven, jag hitta denna http://kolfibervinyl.se/Kolfiber-film/K … meter.html

men som jag har fattat det så är den 5meter gånger 1,52meter ? ska man då skarva den på mitten av huven ?

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)
Volvo 855 "KolfiberVinyl Bilen" (1995)
Sydeken
1 juli 2011 · 750 Inlägg

Glennviking skrev:
Hej, hoppas, jag tillåts att svara på denna fråga.
Kolfiberfilmen är mycket bra och tålig. länken du hänvisar till är 2x1,52 meter. Om din huv är mindre än 1.52 m på tjockaste stället så klarar du dig. eller rättare sagt tjockare än 1.42 m då det är bra att ha lite extra ute vid kanterna.

Eller missförstår jag frågan?

//Glenn

Sydeken skrev:
en fråga ang KolfiberVinyl.SE och deras folie, är den något att ha? samt deras folie på strålkastarna. Jag hade även tänkt att sätta på huven, jag hitta denna http://kolfibervinyl.se/Kolfiber-film/K … meter.html

men som jag har fattat det så är den 5meter gånger 1,52meter ? ska man då skarva den på mitten av huven ?

japp det var precis det jag mena men jag tänkte lite fel när jag skrev, som du säger fungerar 1,52 meter perfekt, men jag fattar inte riktigt vad dom menar med 2x1,52 meter ? smile

Senast redigerat av Sydeken (1 juli 2011)

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
Glennviking
1 juli 2011 · 93 Inlägg

2 meter lång och 1.52 meter bred

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)
Volvo 855 "KolfiberVinyl Bilen" (1995)
Sydeken
1 juli 2011 · 750 Inlägg

Glennviking skrev:
2 meter lång och 1.52 meter bred

aha då e jag med, fatta det som 2st x 1,52 meter smile jaja, men dom här man har på stålkastarna är det lagligt? det finns ju sån här toningspray och den gillar inte besiktningen riktigt smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
Glennviking
1 juli 2011 · 93 Inlägg

Nej det är tyvärr inte lagligt. men snyggt och det skyddar bra  smile

Sydeken skrev:

Glennviking skrev:
2 meter lång och 1.52 meter bred

aha då e jag med, fatta det som 2st x 1,52 meter smile jaja, men dom här man har på stålkastarna är det lagligt? det finns ju sån här toningspray och den gillar inte besiktningen riktigt smile

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)
Volvo 855 "KolfiberVinyl Bilen" (1995)
Sydeken
1 juli 2011 · 750 Inlägg

Glennviking skrev:
Nej det är tyvärr inte lagligt. men snyggt och det skyddar bra  smile

Sydeken skrev:

Glennviking skrev:
2 meter lång och 1.52 meter bred

aha då e jag med, fatta det som 2st x 1,52 meter smile jaja, men dom här man har på stålkastarna är det lagligt? det finns ju sån här toningspray och den gillar inte besiktningen riktigt smile

aha så synd sad va riktigt snyggt iallafall smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
Glennviking
1 juli 2011 · 93 Inlägg

Rätt tråd att skryta i smile
Det tog tid, men så snyggt det blev om jag får säga det själv
https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161723/161723-3dcdc869c60ba9956321cccc971ce134.jpg

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)
Volvo 855 "KolfiberVinyl Bilen" (1995)
randerss0n
23 augusti 2011 · 12 Inlägg

hallojj ska klä in hela panelen i kolfiber folie.. behöver stora ark och nästan inge länk här funkar nån som kan hjälpa mej ska hällst va ett vettigt pris och folien ska vara halvmatt

Glennviking
23 augusti 2011 · 93 Inlägg

Tjena. Det finns bl.a på kolfibervinyl.se som jag driver. Den e halvmatt å rätt billig.

Senast redigerat av Glennviking (24 augusti 2011)

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)
Volvo 855 "KolfiberVinyl Bilen" (1995)
randerss0n
24 augusti 2011 · 12 Inlägg

skulle det funka om du skickar över grejena till åland som postårder hällst som paket för tullen ska kolla det annars och det är skitdyrt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang