5658
Sök

Jvc Kd-sx1000r

385 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
Tja!

Hittade en gammal JVC KD-SX1000R stereo på loppis för 50 spänn och slog till, har dock inte kopplat in den än då original kabeln som ska sitta i stereon inte fanns men har hittat en sådan kabel för 250 spänn.

Då till min fråga är det ens värt att koppla in denna stereo och driva fyra högtalare med? Eller är det bara skräp?

MVH

21 761 Inlägg
25 augusti 2011
http://support.jvc.com/consumer/product … chive=true

Där kan du se vad stereon har för "finesser", finns även PDF-manual. Verkar väl inte så tokig, tex 2 par lågnivåutgångar åtminstone. smile

385 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
http://support.jvc.com/consumer/product.jsp?modelId=MODL015400&pathId=128&page=2&archive=true

Där kan du se vad stereon har för "finesser", finns även PDF-manual. Verkar väl inte så tokig, tex 2 par lågnivåutgångar åtminstone. smile

Tack för snabbt svar!
Har dock kollat på den sidan och jag ska inte ljuga utan jag förstår inte vad allt betyder. Så om du orkar/vill beskriva vad viktigaste av all info som står där egentligen betyder för en nybörjare om ljud?

MVH

21 761 Inlägg
25 augusti 2011
Inga märkvärdiga saker jämfört med en ny stereo. Den har tex styrning för CD växlare och några förvalda enkalare EQ-lägen, dvs lite olika "sound". Den kan inte justera speciella frekvenser, enbart bas och diskant. 16 WRMS per kanal ska den tydligen kunna ge ut, då kan den driva vanliga högtalare rätt hyfast.

Den är väl litegrann som dagens billigare varianter kan man nog säga, men utan USB och kan inte läsa mp3. smile

385 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Inga märkvärdiga saker jämfört med en ny stereo. Den har tex styrning för CD växlare och några förvalda enkalare EQ-lägen, dvs lite olika "sound". Den kan inte justera speciella frekvenser, enbart bas och diskant. 16 WRMS per kanal ska den tydligen kunna ge ut, då kan den driva vanliga högtalare rätt hyfast.

Den är väl litegrann som dagens billigare varianter kan man nog säga, men utan USB och kan inte läsa mp3. smile

Sök