2345
Sök

Farthållare till A3 8P

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Har ingen farthållare i bilen vilket jag saknar som fan.
Hittat paket i Tyskland med ny kåpa och spak för farthållare till bilen.

Men min fråga är, är det bara byta ut spakmodulen till nya och tuta och köra eller måste man in i programvaran och göra detta?
Om man måste göra det, hur bär man sig åt då?
Har tillgång till OBDII läsare som klarar släcka fel i en riktigt verkstad om man kan göra något där..

Tacksam för hjälp! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Truckreparatör
221 Inlägg
25 augusti 2011
Hej igen smile
Du byter ut spaken är dok osäker på om det är de ända du behöver montera. verkstads OBDII skall klara att ändra detta. det gör ialf den verkstads OBDII som jag har tillgång till. och vi monterade in ny spak på en a4:a 2002 så att vi fick den stora färddatorn.

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
freddy_82 skrev:
Hej igen smile
Du byter ut spaken är dok osäker på om det är de ända du behöver montera. verkstads OBDII skall klara att ändra detta. det gör ialf den verkstads OBDII som jag har tillgång till. och vi monterade in ny spak på en a4:a 2002 så att vi fick den stora färddatorn.

Okej! smile Får kika upp detta imorgon, kostar ju inget för mig att använda och lägga in isf! smile
Tack för svar!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
25 augusti 2011
Är det verkligen så lätt att det bara är att byta spak och "säga" till bilen att den har farthållare?

Installerar de alla andra komponenter redan från fabrik, även om bilen inte är beställd med farthållare? tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
Televerket skrev:
Är det verkligen så lätt att det bara är att byta spak och "säga" till bilen att den har farthållare?

Installerar de alla andra komponenter redan från fabrik, även om bilen inte är beställd med farthållare? tongue

En farthållare är väl bara mjukvara och en spak?
Skulle kolla idag, men dom hade inte tid att kolla om det gick på min, men dom har installerat innan tongue

Yellow bug!
1 640 Inlägg
25 augusti 2011
MadeByMe skrev:
Televerket skrev:

En farthållare är väl bara mjukvara och en spak?
Skulle kolla idag, men dom hade inte tid att kolla om det gick på min, men dom har installerat innan tongue

Sedärja, trodde det var krångligare än så, fast det kanske gäller på äldre bilar tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Sök