Skärtvärme i volvo 240 (850 stol)

Jenzzz
23 augusti 2011 · 87 Inlägg

hej nu är det så att jag ska stoppa i 850 stolar i volvo 240 in å undrar om jag kan koppla in skärtvärmen ( det sitter inte orginal i bilen)  har knappar från en annan liggandes, så hur bär man sig åt? ehöver jag en massa elektronik från en annan?  //mvh jens

volvo de ä grejjer de ; )
Volvo 240 turbo "LLB" (1983)
BMW E30 320 (1989)
Retepoj
24 augusti 2011 · 664 Inlägg

Självklart går det. Det enklaste är ju om du har kvar 240:in och kan kika hur strömmen går, sedan bara sätta in en brytare helt enkelt. Hur enkellt som helst.

Jenzzz
24 augusti 2011 · 87 Inlägg

Retepoj skrev:
Självklart går det. Det enklaste är ju om du har kvar 240:in och kan kika hur strömmen går, sedan bara sätta in en brytare helt enkelt. Hur enkellt som helst.

de är bara problemet att bilen inte har skärtvärme orginal, å jag ska byta till stolar med, är det bara dra plus å minus å en strömbryrare å kanske nån säkring? brinner inte stolen upp då? /mvh jens

volvo de ä grejjer de ; )
BMW E30 320 (1989)
Volvo 240 turbo "LLB" (1983)
Retepoj
24 augusti 2011 · 664 Inlägg

Ah, okej! Nej, men dra plus och minus. Tror inte den brinner upp, men i Volvo, i alla fall nyare, finns brytare för bakrutevärmaren, som stänger av automatisk efter ca 5-10 minuter. Du kan ju använda en sådan, tror det är själva brytaren som slår av och inte ett relä, men är ej säker.

Jenzzz
25 augusti 2011 · 87 Inlägg

Retepoj skrev:
Ah, okej! Nej, men dra plus och minus. Tror inte den brinner upp, men i Volvo, i alla fall nyare, finns brytare för bakrutevärmaren, som stänger av automatisk efter ca 5-10 minuter. Du kan ju använda en sådan, tror det är själva brytaren som slår av och inte ett relä, men är ej säker.

okej trodde det satt nått relå eller något? känns onödigt att bränna upp hela skiten åxå.. men tack för tipset då wink

volvo de ä grejjer de ; )
Volvo 240 turbo "LLB" (1983)
BMW E30 320 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang