Audi A4 goes RS4.5 Edition - Rullande Projekt.

Audi_powah
22 augusti 2011 · 1 515 Inlägg

kimztah skrev:
Precis! det ska bli intressant och se vad som händer här näst.. Vad kan man göra i ett läge som detta?

Ta det vidare till Skattevärket, redan pratat med de idag och fått bra respons. Jag har 100%ig bevis på att de tatt bilder som inte är deras och andvänt för egen reklam ( bryter mot copyright ) samt drivit ett "företag" svart..Rätt strikta regler imot brott som detta. Blir att ta detta vidare, skall bara kontakta företagen de tat bilderna av först. sedan går vi vidare!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
kimztah 30 slak
22 augusti 2011 · 169 Inlägg

Audi_powah skrev:

kimztah skrev:
Precis! det ska bli intressant och se vad som händer här näst.. Vad kan man göra i ett läge som detta?

Ta det vidare till Skattevärket, redan pratat med de idag och fått bra respons. Jag har 100%ig bevis på att de tatt bilder som inte är deras och andvänt för egen reklam ( bryter mot copyright ) samt drivit ett "företag" svart..Rätt strikta regler imot brott som detta. Blir att ta detta vidare, skall bara kontakta företagen de tat bilderna av först. sedan går vi vidare!

Kan du kräva typ skadestånd av dem eller hur funkar det?
Det känns lite taget ur en film, att ett företag håller på såhär.. pinsamt!

Audi_powah
22 augusti 2011 · 1 515 Inlägg

kimztah skrev:

Audi_powah skrev:

kimztah skrev:
Precis! det ska bli intressant och se vad som händer här näst.. Vad kan man göra i ett läge som detta?

Ta det vidare till Skattevärket, redan pratat med de idag och fått bra respons. Jag har 100%ig bevis på att de tatt bilder som inte är deras och andvänt för egen reklam ( bryter mot copyright ) samt drivit ett "företag" svart..Rätt strikta regler imot brott som detta. Blir att ta detta vidare, skall bara kontakta företagen de tat bilderna av först. sedan går vi vidare!

Kan du kräva typ skadestånd av dem eller hur funkar det?
Det känns lite taget ur en film, att ett företag håller på såhär.. pinsamt!

Njaaa, tror inte att jag kan få någon slags ersättning alls hmm. . Men det ska bli oss ett nöjje att störta deras fake företag! De ville integå med på att betala tillbaka endast 5000:- till mig för material..nu blir det mycket dyrare samt att andra ägare kan stämma de för att deras bilder vart copyright osv..Får se hur det går med det!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
kimztah 30 slak
22 augusti 2011 · 169 Inlägg

Audi_powah skrev:

kimztah skrev:

Audi_powah skrev:

Ta det vidare till Skattevärket, redan pratat med de idag och fått bra respons. Jag har 100%ig bevis på att de tatt bilder som inte är deras och andvänt för egen reklam ( bryter mot copyright ) samt drivit ett "företag" svart..Rätt strikta regler imot brott som detta. Blir att ta detta vidare, skall bara kontakta företagen de tat bilderna av först. sedan går vi vidare!

Kan du kräva typ skadestånd av dem eller hur funkar det?
Det känns lite taget ur en film, att ett företag håller på såhär.. pinsamt!

Njaaa, tror inte att jag kan få någon slags ersättning alls hmm. . Men det ska bli oss ett nöjje att störta deras fake företag! De ville integå med på att betala tillbaka endast 5000:- till mig för material..nu blir det mycket dyrare samt att andra ägare kan stämma de för att deras bilder vart copyright osv..Får se hur det går med det!

Det är inte mer än rätt! Låt dem skämmas

hanspettersson
23 augusti 2011 · 28 Inlägg

Kikade på bilder å det såg ju förjävligt ut!
Såg ut å vara en himla massa skarvar?
Den vita kolfiber filmen va riktig snygg på inredningen, men dåligt gjort det med.
Hoppas du får igenom dina krav osv.

Senast redigerat av hanspettersson (24 augusti 2011)

Nafets86
23 augusti 2011 · 821 Inlägg

Tråkigt med det som hänt, vad hade du tänkt sälja bilen för ?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Alex_M Steker som aldrig förr
23 augusti 2011 · 503 Inlägg

vafan jag hade ärligt gjort ett bättre jobb än det där ! yikes och jag är bara en glad amatör ! och du lääääär ej sälja bilen ! ha kvar pärlan !

8-)
Audi_powah
23 augusti 2011 · 1 515 Inlägg

sengstr skrev:
Tråkigt med det som hänt, vad hade du tänkt sälja bilen för ?

Den ligger ute på blocket inför BUD, ifall du är intresserad så får du lägga ett bud i PM smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Glesmark
23 augusti 2011 · 1 938 Inlägg

Älskar när folk skriver att bilen säljs (för att dom behöver pengar till nått), i detta fallet lägenhet, INGET ANNAT!
Men sist i annonsen byts den gärna mot en annan bil, nått stämmer inte, hmmmm vad kan de va, säljs för lägenhetsköp? hmm *host*

Audi_powah
23 augusti 2011 · 1 515 Inlägg

Glesmark skrev:
Älskar när folk skriver att bilen säljs (för att dom behöver pengar till nått), i detta fallet lägenhet, INGET ANNAT!
Men sist i annonsen byts den gärna mot en annan bil, nått stämmer inte, hmmmm vad kan de va, säljs för lägenhetsköp? hmm *host*

Jag kan lika gärna behålla bilen ifall jag vill + köpa fastighet, har råd till det.

Jag ska köpa lägenhet, ja. Ifall jag kan byta mot en sådan bil jag sedan ändå kommer att köpa efter lägenhetsköpet, why not?, Ifall inte, så köper jag en ny senare ändå.

Förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg, avis kanske? Har du inget vettigt att skriva mig, skriv inte alls.

Senast redigerat av Audi_powah (23 augusti 2011)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
OUTLAW1
24 augusti 2011 ·

fy fan vad jag lider med dig..
vilket jävla skitarbete dom gjorde på din bil som du anförtrodde till ett "företag"..
Är en amatör själv och långt ifrån proffs.Men har folierat min bil själv med kolfibervinyl med stoor framgång.
La även 4 huvar på Vallåkra i år samt 2 framskärmar som demo på hur lätt det är att göra själv..
Har även folierat min inredning själv utan problem..
Det som tattarna på Wrapped AB har gjort är att lägga folie på förmodligen hela sidan av bilen och dragit ut så mycket luft dom kan runt om alla lister dörrhandtag  lås mm...sedan bara skurit ut...
ALLA som folierat något VET att man MÅSTE demontera lister,handtag,emblem,blinkers ja alla detaljer måste bort för att kläs om separat...detta tar mycket tid och jag har räknat lite på det samt varit i kontakt med riktigt seriösa firmor och kommit fram till ca 23 arbetstimmar för att foliera en hel bil...
Det fina är också att bilen skall stå inne och få rätt temperatur också helst runt 20grader i plåten sedan efter att man laggt på vinylen eller wrappingfolien som det ckså kallas så skall denna helst "härda" på bilen i minst 12 timmar...

Det som du råkat ut för är bluffgubbar rakt av...
Du får gärna skicka Pm med mer info om dessa klantararsel....intresserad av bilderna dom använt reklamen mm mm mm

Lycka till med din bil..

Dani_A Tyngaste 2.0
27 augusti 2011 · 256 Inlägg

Mannen borde örfila sånna männsikor.

Gubben om du blir sugen på en helfolering igen någon gång i framtiden, Så har jag ett riktigt tungt ställe i
stockholm.
bara slå en signal

Nissan 350z "Tyngaste 2.0" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang