5670
Sök

Basrör till baslåda? Alt, hur gör jag det snyggt i kofferten med ett basrör?

Meldem
4 137 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
Hej. har ett basrör. Som jag är lite trött på, för jag tycker inte att det går att fästa det så fint.
Så nu har jag ett oklädd spånskiva som ligger i kofferten, med basröret på. Inte den vackraste synen.

Går det att bygga om.. eller inte bygga om, man får väl snarare bygga en helt ny baslåda och sedan föra över basen och det? Skulle det gå?

Alt:
Har ni några tips på hur jag kan få det snyggt i kofferten med basröret?

T.ex:
Har funderat på att fräsa ur ett rektangulärt hål i golvet, och sedan sätta dit en plexiglasskiva, sedan slutsteget under, samt några dioder eller dylikt. Men det är väl rätt så många som har så? Så det är inget nytt direkt..
Men problemet är fortfarande basröret, jag kan inte komma på något sätt som det går att göra det snyggt med ett basrör, TIPS TACK ! sad

Tack på förhand !
Senast redigerat av TouchOfRed (27 augusti 2011)

21 761 Inlägg
27 augusti 2011
Att bygga en ny låda till basen kräver att basen har T/S parametrar angivna, annars kan lådan byggas fel med dåligt slutresultat som följd och även risk för sönderspelad bas. smile

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
27 augusti 2011
Man kan bygga en låda endast för basröret smile Bara för att täcka in den!

4 693 Inlägg
27 augusti 2011
Bara mäta röret och bygga en låda som är lika stor wink

Booyakasha!

Meldem
4 137 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
Softis skrev:
Bara mäta röret och bygga en låda som är lika stor wink

Ah, inte svårare än så alltså tongue
Monterade röret EXAKT som det stod att jag skulle montera det, tro't eller ej, skiten lossnar ändå...

4 693 Inlägg
28 augusti 2011
Nej, svårare än så är det inte.
Räkna ut volymen på röret och bygg en låda som passar din bil med samma volym som röret smile

Booyakasha!

Sök