2409
Sök

MDS fanatic 12" och kenwood 1800 watt...

24 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
ännu ett inlägg om billjud, nu är de så här...

köpte tidigare idag 2 nya MDS fanatic basar 12" och en låda till de, kopplar in allt och så exakt som
det ska vara kopplat men sen när jag startar bilen så blir jag bara paff, för basarna låter fan mindre en dom
två skit basarna jag hade i innan...  Slutsteget är ett Kenwood 1800 watt KAC-9104D, de började blinka till någon gång ibland, vilket det inte gjorde med dom andra skit basarna, kan detta bero på att jag har fek ohm antal på steget eller nått ?

förlåt om de blev rörigt glad för svar, / O

24 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Och det innebär ? förlåt för min enorma okunskap... hmm

24 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
okej, och de kan även göra så att slutsteget börjar spöka?, för de lös alltid hela tiden förut men nu gör de inte det, ska i alla fall kolla fasningen! tack för bra förklaring med mvh O

21 761 Inlägg
30 augusti 2011
Är det dubbla Fanatic FR12W du har köpt?

24 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
japp dubbel Fanatic FR12W med tillhörande låda

24 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
@swedenrocker, har bara rört lådan jag hade före, dvs ingångarna för basarna kanske satt dom fel...
nu när jag tänker efter kanske jag satt ena sladden ett steg för långt åt höger ;o

21 761 Inlägg
30 augusti 2011
Hur har du kopplat ihop talspolarna på vardera bas?
Visade manualen tydligt hur det skulle kopplas?

Basarna har dubbla 4 Ohms spolar, det ska inte vara några problem med impedansen vad jag kan se. Steget tål ner till 1 Ohm enligt specen, men ger dock inte ut mer effekt i 1 Ohm jämfört med 2 Ohm. smile

24 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Dom är kopplade till varandra och de var TVÅ terminaler men använder mig endast av EN, och nej dom var inte färdigmonterade kopplade in allt själv, kan fixa bilder imorgon om dom inte vill fungera...

24 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Du kan kolla fasningen på basarna genom att ta ett 1,5-9V batteri och "dutta" på terminalen med högtalarkablarna bortkopplade från steget så ser du enkelt om en slår in och en slår ut.
Om det inte kommit en lösning på slutstegets blinkande så kan jag fortsätta imorrn.

http://imageshack.us/photo/my-images/94/koppling.png/
så skulle de vara kopplat enligt beskrivningen. om det hjälper ?

24 Inlägg
31 augusti 2011
Trådstartare
Tack swedenrocker kollade fasningen och där var felet! nu spelar dom på bra som bara faaan!

Sök