Dyr polering??

Tommy_P
4 september 2011 · 396 Inlägg

x3 för 1800kr? mer troligt att någon skulle kunna göra det för 2800kr, om det inte var hur noga som helst, nyare bmw har dessutom förhållandevis hård lack.

FLindgren
4 september 2011 · 5 089 Inlägg

Jill skrev:

FLindgren skrev:
ja det är hutlösa priser folk tar nuförtiden. så högt pris till en suv som x3 dessutom....den poleraren måste ju vara miljonär iaf......

Jobba själv i 2-3 timmar på en bil å se va du själv vill ta betalt för det arbetet...

En riktig tvätt av bilen tar bara det minst 1 timma.
Sen polering minst 5 timmar... upp till 8-12 timmar beroende på skick och om det blir 2, 3 eller 4-stegs polering, sen mellantvätt och så lackskydd på det. Du kan ju räkna själv i tid på det!

Ska du få ett bra jobb utfört så tar det tid, och kostar pengar.
Så enkelt är det!

jag var lite ironisk i mitt inlägg. tyckte ts var lite väl snål bara ;P

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
4 september 2011 · 4 418 Inlägg

FLindgren skrev:

Jill skrev:

FLindgren skrev:
ja det är hutlösa priser folk tar nuförtiden. så högt pris till en suv som x3 dessutom....den poleraren måste ju vara miljonär iaf......

Jobba själv i 2-3 timmar på en bil å se va du själv vill ta betalt för det arbetet...

En riktig tvätt av bilen tar bara det minst 1 timma.
Sen polering minst 5 timmar... upp till 8-12 timmar beroende på skick och om det blir 2, 3 eller 4-stegs polering, sen mellantvätt och så lackskydd på det. Du kan ju räkna själv i tid på det!

Ska du få ett bra jobb utfört så tar det tid, och kostar pengar.
Så enkelt är det!

jag var lite ironisk i mitt inlägg. tyckte ts var lite väl snål bara ;P

ahaaaaaa ... ironi .. I see wink

Amstaff
4 september 2011 · 253 Inlägg

Jill skrev:

Amstaff skrev:

evilaudio skrev:

de kan du inte tjäna mycke pengar på?

Tjäna o tjäna, produktkostnaden är ju liten så du får ju pröjs för jobbet du lägger ner.

Sen har jag ju polerat ett stort antal också = många bilar mer betalt, då kan man även ha lite lägre pris.
Får du få bilar får du ju oftast höja priset för att tjäna igen förlusten.

Visst, bluffar man o säger att man lägger ett medel och inte gör det såklart det blir billigt.

Jag lägger PPS och R2000 och certifikat ingår så.. Njaeh inte direkt..

BMW 318D xDrive "Sportsline" (2016)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
4 september 2011 · 4 418 Inlägg

Amstaff skrev:

Jill skrev:

Amstaff skrev:

Tjäna o tjäna, produktkostnaden är ju liten så du får ju pröjs för jobbet du lägger ner.

Sen har jag ju polerat ett stort antal också = många bilar mer betalt, då kan man även ha lite lägre pris.
Får du få bilar får du ju oftast höja priset för att tjäna igen förlusten.

Visst, bluffar man o säger att man lägger ett medel och inte gör det såklart det blir billigt.

Jag lägger PPS och R2000 och certifikat ingår så.. Njaeh inte direkt..

Jo, jag har hört ....

Amstaff
4 september 2011 · 253 Inlägg

evilaudio skrev:

Amstaff skrev:

evilaudio skrev:

men gör man 25 bilar i månaden å tar 5000 för dom så tjänar man mer.. wink

Du förstår inte vad jag menar, ju högre pris desto mindre kunder får du eftersom priset är så högt, alla har inte råd. Har du lägre pris får du fler kunder.

Så när mina konkurrenter har "låg säsong" på lackskydd så har vi fullbokat.

Säg att firma 1 hinner 150 bilar på 1 år som är villiga att betala 5000:- medans jag hinner 250 bilar / år för 3500:-.

Så funkar det överallt, du handlar ju hellre tv på Mediamarkt för 8000:- än på Leffes lokala tv-shop för 14000:-. Mediamarkt tjänar mer eftersom de säljer mer.

fast då måste man göra just SIN behandling exklusiv wink


jo ja förstår va du menar.. man måste bara få kunden att inse att dom HAR råd.. smile

Nu pratar vi ju bara Polering, dom flesta kunderna köper ju till invändig rekond / motortvätt eller glasbehandling också wink

BMW 318D xDrive "Sportsline" (2016)
Amstaff
4 september 2011 · 253 Inlägg

Jill skrev:

Amstaff skrev:

Jill skrev:

Visst, bluffar man o säger att man lägger ett medel och inte gör det såklart det blir billigt.

Jag lägger PPS och R2000 och certifikat ingår så.. Njaeh inte direkt..

Jo, jag har hört ....

För 1800:- talar vi 1-komp, inte pps eller r2000, det kostar minst 3500:-, finns en konkurrent (med sämre läge) som lägger 2-komp för 2500:- så..

BMW 318D xDrive "Sportsline" (2016)
torpis Forummoderator
5 september 2011 · 10 572 Inlägg

Tråden har fyllt sitt syfte och spårat ur i priskrig, låser därför och ber er respektera reglerna.

10§ Marknadsföring
Utöver avtalad annonsering är det förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet, vilket också innebär att det inte är tillåtet att länka till ett företags hemsida i t.ex. forum-signatur eller presentation i marknadsföringssyfte.
Representanter för företag får besvara direkta frågor rörande den egna verksamheten utan "säljsnack".
Representanter för företag och sponsrade bilbyggare får i marknadsföringssyfte inte rekommendera det aktuella företaget eller produkter företaget säljer vid generellt ställda frågor.
Sponsrade bilbyggare tillåts ha viss hänvisning till sponsorerna i forum-signaturen.
Vi reserverar oss rätten att avgöra vad som är marknadsföring.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang