Går inte ladda upp bilder, står FAILED UPLOAD!!!

buddha88
23 augusti 2011 · 274 Inlägg

När ska de fixas så de går o ladda upp bilder igen, de har stått FAILED UPLOAD i snart 2 mån när man försökt ladda upp bilder... Kan ju inte skapa en ny bil heller bara för de...

Senast redigerat av buddha88 (23 augusti 2011)

charpz Detektiv
24 augusti 2011 · 21 Inlägg

Har liknande fel jag. Kan inte ladda upp nya bilder alls sad

Neuro Administratör
24 augusti 2011 · 139 Inlägg

Är det problem att ladda upp bilder så beror det i regel på något av följande:

1) Något är fel med just den bilden du försöker ladda upp (fel filtyp, fel format, för liten bild).

Uteslut detta genom att testa med flera olika bilder.

2) Något är fel med webbläsaren du använder. Det kan vara allt ifrån en plugin som inte fungerar till felaktiga inställningar eller för gammal version av webbläsaren.

Uteslut detta genom att först se till att använda den senaste versionen av webbläsaren. I andra hand ladda ner en annan webbläsare och testa med den.

Bilduppladdningsfunktionen fungerar med nyare versioner av Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera samt Safari.

3) Brandvägg (i datorn eller nätverket) eller någon nätverksinställning gör så att det inte fungerar. Det kan vara en säkerhetsinställning i datorn eller i utrustningen mellan datorn och internet eller en inställning som gör så att större överföringar inte fungerar som de ska.

Uteslut detta genom att prova att logga in och ladda upp bilderna från en annan dator, i första hand en dator som inte använder samma internetuppkoppling som den du har problem med.

charpz Detektiv
24 augusti 2011 · 21 Inlägg

Testade att ladda upp bilderna genom Explorer (använder senaste firefox annars) och då gick det utmärkt. Så måste vara nåt med firefox som spökar för mig.

buddha88
24 augusti 2011 · 274 Inlägg

Ska testa nåt av de, för de funka me denna dator förut, har inte ändrat nåt sen dess heller så de e konstigt, men ska testa me nåt... Sätta in Explorer som webbläsare igen kanske...

Neuro Administratör
31 augusti 2011 · 139 Inlägg

2ooSX skrev:
inget funkar, testat allt.. inte funkat på flera dagar, går helt perfekt att
ladda upp på flera andra sidor, dags att se över bilduppladdningen här på garaget?

ingen idé att va medlem om man inte kan ladda upp bilder alls.

Har du gått igenom listan med punkter som jag postade tidigare i denna tråd? Har du i så fall lust att snabb beskriva resultatet punkt för punkt och se om vi kan komma fram till var problemet ligger?

Neuro Administratör
31 augusti 2011 · 139 Inlägg

2ooSX skrev:
2. Provat senaste Mozilla och Explorer 8.0
3. Inga felaktiga inställningar, har flera andra sidor där jag laddat upp bilder, ink videos.

Olika siter har olika metoder för att hantera bilduppladdning eftersom att HTTP-protokollet är byggt för en filöverföring per anrop. Ofta vill man kunna ladda upp mer än en bild i taget, då får man lösa det med externa komponenter, t.ex. Flash- eller Javaprogram som körs på besökarens dator och skickar filerna till servern.

I vårt fall använder vi en Flashkomponent som körs när man laddar upp bilder. För att det ska fungera krävs:

1) Att rätt version av flashpluginen för webbläsaren är installerad
2) Att ingen annan plugin (t.ex. adblocker) förhindrar flashprogrammet från att köras
3) Att inget antivirusprogram eller brandvägg förhindrar flashprogrammet från att skicka filer över nätverket
4) Att inget (plugin, antivirusprogram eller brandvägg) förhindrar delar av scripten från siten att köras

Har du testat den enkla uppladdningen? I stället för att trycka på "Välj filer att ladda upp" så klickar du på länken nedanför i samma fönster. Detta är en standarduppladdare som inte blandar in några externa komponeneter, men som bara tillåter en bild i taget.

Neuro Administratör
31 augusti 2011 · 139 Inlägg

2ooSX skrev:
funkar inte att ladda upp så heller, går inte i fotoalbumerna och inte heller att ladda upp under mina bilar

Om inte den enkla bild-för-bild-uppladdningen heller fungerar är det enda jag kan tänka mig att det är ett Antivirusprogram eller brandvägg (antingen en installerad i Windows, eller inbyggd i din router) som stänger ner anslutningen innan filen är överförd.

Det enda jag kan rekommendera om du kollat det också är tyvärr att testa från en annan dator.

Glenn9K Montör
6 september 2011 · 664 Inlägg

Får man låna tråden lite tro? Bilduppladdning verkar inte fungera för mig via Opera. Detta problem har varit en längre tid, och jag har testat både med Opera 11.X stable och 12.00 Pre-alpha. Oavsett dator, oavsett operativsystem. Mina datorer har inte heller någon form av säkerhetsmjukvara, och hade felet suttit i hardware-firewallen så hade det inte fungerat med någon webbläsare, då det ju är samma http-kommandon & paket som skickas oavsett browser.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
buddha88
6 september 2011 · 274 Inlägg

Hade Opera förut o då funka de inte alls o ladda upp bilder, men bytte tebaks te Explorer 9 så funka de igen...

Neuro Administratör
6 september 2011 · 139 Inlägg

berthelsen skrev:
Får man låna tråden lite tro? Bilduppladdning verkar inte fungera för mig via Opera. Detta problem har varit en längre tid, och jag har testat både med Opera 11.X stable och 12.00 Pre-alpha. Oavsett dator, oavsett operativsystem. Mina datorer har inte heller någon form av säkerhetsmjukvara, och hade felet suttit i hardware-firewallen så hade det inte fungerat med någon webbläsare, då det ju är samma http-kommandon & paket som skickas oavsett browser.

Vi har lyckats återskapa problet med senaste Opera i Windows. Jag testade med Opera 11.51 i Linux (Fedora 15) och där fungerade det utan problem, dock. Vi undersöker vad det kan vara för fel.

Glenn9K Montör
6 september 2011 · 664 Inlägg

Neuro skrev:

berthelsen skrev:
Får man låna tråden lite tro? Bilduppladdning verkar inte fungera för mig via Opera. Detta problem har varit en längre tid, och jag har testat både med Opera 11.X stable och 12.00 Pre-alpha. Oavsett dator, oavsett operativsystem. Mina datorer har inte heller någon form av säkerhetsmjukvara, och hade felet suttit i hardware-firewallen så hade det inte fungerat med någon webbläsare, då det ju är samma http-kommandon & paket som skickas oavsett browser.

Vi har lyckats återskapa problet med senaste Opera i Windows. Jag testade med Opera 11.51 i Linux (Fedora 15) och där fungerade det utan problem, dock. Vi undersöker vad det kan vara för fel.

Kanon. Skall ta och bygga ihop en linuxmaskin när jag kommer hem också så skall vi se hur det går på Ubuntu.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang