Nån som kan svarva/fräsa av et på en upsättning fälgar

granadadr
27 juli 2011 · 7 294 Inlägg

har hittat fälgar jag vill ha på min gammla Granada,, ett par 18x8" et 35,, men jag är mkt orolig att de kommer att ta i,, så ja undrar om någon kan svarva av dessa ca 5mm smile åtminstånde fram,, bak är inga problem,,

obs hittar inga i et 40 annars hade jag ju givetvis köpt dessa wink

Senast redigerat av granadadr (27 juli 2011)

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Hegefors
28 juli 2011 · 99 Inlägg

Svarva ska du inte göra! Godset blir försvagat vilket i sin tur kan resultera i att fälgarna spricker i navet...

TT-Avant
28 juli 2011 · 6 851 Inlägg

3-5mm ska inte vara några direkta problem, vad jag har hört av fälgrenoverare. Är man osäker så kan man ibland fräsa in stålhyllsor i hålen som skall stadga upp det hela ytterligare. Frågan är bara om man hittar någon som är duktig på det? Vet en som kan göra det, men han bor här nere i Jönköpingstrakten..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
granadadr
29 juli 2011 · 7 294 Inlägg

TT-Avant skrev:
3-5mm ska inte vara några direkta problem, vad jag har hört av fälgrenoverare. Är man osäker så kan man ibland fräsa in stålhyllsor i hålen som skall stadga upp det hela ytterligare. Frågan är bara om man hittar någon som är duktig på det? Vet en som kan göra det, men han bor här nere i Jönköpingstrakten..

ja skicka är väl iof inga problem om det ska vara så wink ska ju fixa fälgarna INNAN jag monterar däcken wink

wallingstam
8 september 2011 · 474 Inlägg

Är också intresserad av att hitta någon som är duktig inom detta ämnet!

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang