hej satt och funderade hur är de med stöld av stero går de på vanliga stöld försäkringen för bilen. hörde att de ersatte endast ett visst värde om man inte hade larm? vad är de för krav på larmen?
Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Enda kraven är väl att det ska börja tjuta om någon slår sönder rutan eller dyrkar upp dörren/bakluckan och att det ska vara påslaget förstås men det vet ju inte försäkringsbolaget om, ifall man hade på larmet eller inte
Tror att den vanliga stöldförsäkringen i bil täcker stereo upp till 5000kr, men du kan ta en tilläggs försäkring om du vill. Det som är bra med larm är att i en del försäkringsbolag får du bort självrisken helt vid inbrott. Larmet ska vara godkänt av ssf, svenska stöldskyddsföreningen.
Halvförsäkring = max 5000:- Helförsäkring = max 10000:- Sen kan du försäkra upp bilen då får man åka in till besiktiningsman från fbolaget d har jag gjort, värderad till 250000:- nu så smäller jag eller får bilen stulen så får jag ut vad bilen skulle vara värd...
Halvförsäkring = max 5000:- Helförsäkring = max 10000:- Sen kan du försäkra upp bilen då får man åka in till besiktiningsman från fbolaget d har jag gjort, värderad till 250000:- nu så smäller jag eller får bilen stulen så får jag ut vad bilen skulle vara värd...