Devil eyes V70n 05 o framåt

ts007
10 augusti 2011 · 1 777 Inlägg

Finns det någon som har kopplat in devil eyes strålkastare på en V70n facelift -05 o framåt. Hade strul med inkoppling av mina, dels så gick helljusen på halvljus o tvärtom, detta löstes genom att vi ändrade om lite i adapterkablarna dock så kvarstår problemet med att drl:n slocknar efter några sekunder, canbus?
Tacksam om någon gjort det o har lite tips.

Mvh Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
volvonisse440 yrkeschaufför
10 augusti 2011 · 709 Inlägg

ts007 skrev:
Finns det någon som har kopplat in devil eyes strålkastare på en V70n facelift -05 o framåt. Hade strul med inkoppling av mina, dels så gick helljusen på halvljus o tvärtom, detta löstes genom att vi ändrade om lite i adapterkablarna dock så kvarstår problemet med att drl:n slocknar efter några sekunder, canbus?
Tacksam om någon gjort det o har lite tips.

Mvh Skåne

beroende på vad det är för styrka på drl:n så har du några allternativ att välja på, http://www.vparts.se/sv/artiklar/ovriga … index.html

effekt motstånden behöver du mest troligt, för nya bilar känner skilnaden på dioder och glödlampor då ström förbrukningen är mycket lägre på dioder,
Dessa används alltså för att lura bilen att det sitter "glödlampor" där.

OBS om jag har formulerat mig dåligt får du återkomma på privat meddelande eller nått, jag har druckit en hel del lepheton "hostmedicin" så det funkar inte riktigt 100% i huvet,

mvh jocke

Senast redigerat av volvonisse440 (10 augusti 2011)

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
ts007
10 augusti 2011 · 1 777 Inlägg

volvonisse440 skrev:

ts007 skrev:
Finns det någon som har kopplat in devil eyes strålkastare på en V70n facelift -05 o framåt. Hade strul med inkoppling av mina, dels så gick helljusen på halvljus o tvärtom, detta löstes genom att vi ändrade om lite i adapterkablarna dock så kvarstår problemet med att drl:n slocknar efter några sekunder, canbus?
Tacksam om någon gjort det o har lite tips.

Mvh Skåne

beroende på vad det är för styrka på drl:n så har du några allternativ att välja på, http://www.vparts.se/sv/artiklar/ovriga … index.html

effekt motstånden behöver du mest troligt, för nya bilar känner skilnaden på dioder och glödlampor då ström förbrukningen är mycket lägre på dioder,
Dessa används alltså för att lura bilen att det sitter "glödlampor" där.

OBS om jag har formulerat mig dåligt får du återkomma på privat meddelande eller nått, jag har druckit en hel del lepheton "hostmedicin" så det funkar inte riktigt 100% i huvet,

mvh jocke

Misstänkte också att motstånd skulle behövas så det blir till att beställa och tack för länken:)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
s60ARR
10 augusti 2011 · 27 Inlägg

Tänk bara på att inte få för varmt i reflektorerna.. Så bilen brinner ner.. Hände med en polares bil !!
Lycka till

Volvo V60 "D4 Classic Summum" (2018)
Volvo S60 2,5T "AUTOTECH MOTORSPORT" (2005)
volvonisse440 yrkeschaufför
10 augusti 2011 · 709 Inlägg

s60ARR skrev:
Tänk bara på att inte få för varmt i reflektorerna.. Så bilen brinner ner.. Hände med en polares bil !!
Lycka till

va ???  för varmt, vad skulle skapa den värmen ??

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
ts007
10 augusti 2011 · 1 777 Inlägg

Pratade med lite olika företag idag och det visar sig att det e fel från adapterkabel leverantören, alla adapterkablar e fel "vända" alltså helvljus på helljuset o tvärtom, hmm bra jobbat:/

// Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
volvonisse440 yrkeschaufför
10 augusti 2011 · 709 Inlägg

ts007 skrev:
Pratade med lite olika företag idag och det visar sig att det e fel från adapterkabel leverantören, alla adapterkablar e fel "vända" alltså helvljus på helljuset o tvärtom, hmm bra jobbat:/

// Skåne

jo det må hända men det löser nog inte problemet för drl:n hmm  men lycka till iaf smile

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
ts007
10 augusti 2011 · 1 777 Inlägg

volvonisse440 skrev:

ts007 skrev:
Pratade med lite olika företag idag och det visar sig att det e fel från adapterkabel leverantören, alla adapterkablar e fel "vända" alltså helvljus på helljuset o tvärtom, hmm bra jobbat:/

// Skåne

jo det må hända men det löser nog inte problemet för drl:n hmm  men lycka till iaf smile

Nä det gör ju inte det, vi får väl koppla lite och se till att det funkar, lite strul ska det väl alltid vara såklart:rolleyes:

// Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
volvonisse440 yrkeschaufför
10 augusti 2011 · 709 Inlägg

ts007 skrev:

volvonisse440 skrev:

ts007 skrev:
Pratade med lite olika företag idag och det visar sig att det e fel från adapterkabel leverantören, alla adapterkablar e fel "vända" alltså helvljus på helljuset o tvärtom, hmm bra jobbat:/

// Skåne

jo det må hända men det löser nog inte problemet för drl:n hmm  men lycka till iaf smile

Nä det gör ju inte det, vi får väl koppla lite och se till att det funkar, lite strul ska det väl alltid vara såklart:rolleyes:

// Skåne

haha det är ju standard, det går inte att köpa och tro att man ska koppla in och njuta det ska alltid alltid jävlas smile

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
jocke_gronberg
11 september 2011 · 4 586 Inlägg

var samma fel på en jag koppla in för 3 veckor sen.

ts007
11 september 2011 · 1 777 Inlägg

Vi gjorde ett nytt försök och nu funkar det klockrent, kan lätt ändra dessutom till att de ska lysa starkt eller svagt, dock får jag ändra det manuellt genom att byta kontakt bara;-)
Det som spökade var bla att när de e inställda på att lysa starkt så lyser de i 10 sek efter att man stängt av bilen och det trodde vi var fel från början he he.

// SKåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
jocke_gronberg
11 september 2011 · 4 586 Inlägg

ts007 skrev:
Vi gjorde ett nytt försök och nu funkar det klockrent, kan lätt ändra dessutom till att de ska lysa starkt eller svagt, dock får jag ändra det manuellt genom att byta kontakt bara;-)
Det som spökade var bla att när de e inställda på att lysa starkt så lyser de i 10 sek efter att man stängt av bilen och det trodde vi var fel från början he he.

// SKåne

Även hel/halvljus fungerar som det ska ?

ts007
11 september 2011 · 1 777 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

ts007 skrev:
Vi gjorde ett nytt försök och nu funkar det klockrent, kan lätt ändra dessutom till att de ska lysa starkt eller svagt, dock får jag ändra det manuellt genom att byta kontakt bara;-)
Det som spökade var bla att när de e inställda på att lysa starkt så lyser de i 10 sek efter att man stängt av bilen och det trodde vi var fel från början he he.

// SKåne

Även hel/halvljus fungerar som det ska ?

Ja det fungerar nu dock så fick vi koppla om adapterkablarna och vända det rätt, som sagt så e det fel på skiten från leveranrören;-(

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang